- Titulinis
- Mokslas
Mokslas
Mokslo klasteriai
Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos mokslo tyrimų klasteriai, t. y. įvairių sričių aktyvios mokslininkų grupės, kurios atlieka bendrus tyrimus, integruoja studijas ir mokslą, sujungiant kelių padalinių mokslo potencialą, kaip mokslo programos buvo pradėtos formuoti 2014 m. Atsižvelgiant į Lietuvos ir Europos mokslinių tyrimų plėtros programas ir siekiant paskatinti tarpkryptinius mokslo tyrimus, 2019 m. apjungus 23 mokslo programas Švietimo akademijoje buvo suformuoti 8 mokslo tyrimų klasteriai, kurie veikia humanitarinių, socialinių, gamtos ir technologijos mokslų srityse.
Socialiniai mokslai
- Transformuojantys edukaciniai tyrimai (vadovė prof. dr. A. Galkienė);
- Sumanioji edukacija: pasitikėjimu grįsta klasterystė (vadovė prof. dr. G. Kvieskienė);
- Didaktikos tyrimai (vadovė prof. dr. Daiva Jakavonytė-Staškuvienė).
Humanitariniai mokslai
- Antikos ir Viduramžių tyrimai (vadovė prof. habil. dr. T. Aleknienė);
- Lietuvos ir kitų literatūrų sąveika (vadovė doc. dr. Žydronė Kolevinskienė);
- Lietuvos politinių elitų raidos tyrimai (vadovas doc. dr. Robertas Jurgaitis);
- Lietuvos tautinių mažumų kalbiniai ir kultūriniai kontaktai (vadovas doc. dr. Irena Maisot).
Gamtos ir technologijos mokslai
- Išmaniosios technologijos ir medžiagos taikomojoje fizikoje (vadovas doc. dr. R. Bareikis).
Leidiniai ir publikacijos
Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijoje leidžiamos monografijos, mokslo žurnalai, straipsnių rinkiniai, mokomosios priemonės bei vadovėliai, disertacijos ir kt.
Mokslo žurnalai
„Pedagogika“ – atviros prieigos tarptautinis periodinis recenzuojamas mokslo darbų žurnalas. Leidinys priskiriamas socialinių mokslų srities edukologijos, švietimo sociologijos, švietimo vadybos krypčių mokslo darbams. Žurnalas pradėtas leisti 1962 m., leidžiamas lietuvių ir anglų kalbomis. Per metus išeina 4 numeriai.
Iki 2019 m. išleistus žurnalo numerius galite rasti senoje svetainėje.
Žurnalas referuojamas šiose duomenų bazėse:
- SCOPUS
- Central and Eastern European Online Library (C.E.E.O.L.)
- Directory of Open Access Journals (DOAJ)
- Education Research Complete (EBSCO Publishing)
- Index Copernicus
- Modern Language Association International Bibliography (MLA)
- Cabell Publishing
- Lituanistika
Žurnalas „Istorija“ priskiriamas humanitarinių mokslų sričiai, istorijos krypčiai. Per metus išleidžiami 4 žurnalo tomai. Straipsniai yra spausdinami lietuvių ir anglų kalbomis.
Žurnalas referuojamas šiose duomenų bazėse:
Clarivate Analytics Master Journal,Historical abstracts,
C.E.E.O.L. (Central and Eastern European Online Library),
CSA: Sociological Abstracts,
CSA Worlwide Political Science Abstracts,
MLA: Modern Language Association International Bibliography,
EBSCO Publishing: Academic Search Complete,
EBSCO Publishing: TOC Premier,
EBSCO Publishing: Current Abstracts.
„Socialinis ugdymas“ yra periodinis, recenzuojamas socialinių mokslų žurnalas, leidžiamas nuo 1999 m. Žurnalas leidžiamas lietuvių ir / ar anglų kalbomis, 2–3 numeriai per metus. Leidinio tikslas – skelbti socialinių mokslų sričių socialinės pedagogikos, vadybos, ekonomikos, sociologijos, komunikacijos, filosofijos, edukologijos krypčių tarpdisciplininius mokslinius tyrimus, atliekamus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
Žurnalas referuojamas šiose duomenų bazėse:
Nebeleidžiami mokslo žurnalai
„Žmogus ir žodis“ – periodinis mokslo darbų žurnalas, buvo leidžiamas 1999–2018 metais.
Žurnalą „Žmogus ir žodis“ sudaro keturi sąsiuviniai:
• Didaktinė lingvistika;
• Literatūrologija;
• Svetimosios kalbos;
• Filosofija.
Leidinio tikslas – skelbti humanitarinių ir socialinių mokslų sričių filologijos, filosofijos, edukologijos krypčių tarpdisciplininius mokslinius tyrimus, atliekamus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Straipsniai skelbiami lietuvių, anglų, rusų, vokiečių, prancūzų, italų, lenkų ir kt. kalbomis.
Žurnalas referuojamas šiose duomenų bazėse:
- Central and Eastern European Online Library (C.E.E.O.L);
• CSA: Sociological Abstracts;
• DOAJ;
• Index Copernicus;
• Humanities International Complete;
• Humanities International Index;
• Humanities Source;
• MLA Modern Language Association International Bibliography;
• The Philosopher’s Index;
• TOC Premier Table of Contents;
• Ulrich’s Periodicals Directory.
Moksliniame žurnale „Ugdymo psichologija“ publikuojami originalūs empiriniai tyrimai, teorinės ir metodologinės studijos, skirtos ugdymo(si) konteksto psichologinėms ir tarpdisciplininėms problemoms analizuoti, anonsuojamos ir recenzuojamos monografijos, publikuojamos refleksijos apie psichologijos mokslą ir jo raidą.
Žurnalas referuojamas šiose duomenų bazėse:
- Modern Language Association International Bibliography (MLA, EBSCO, Gale, ProQuest)
- Education Research Complete (EBSCO)
- Education Research Index (EBSCO)
- Central & Eastern European Academic Source (EBSCO)
- Current Abstracts (EBSCO)
- TOC Premier Table of Contents (EBSCO)
Informacija apie išleistus leidinius, prieiga prie el. leidinių ar el. leidinių versijų
- Informaciją apie Universitete išleistus leidinius rasite leidybos tinklapyje.
- Universiteto el. knygos, žurnalai ir jų straipsniai, kiti el. dokumentai atvirai ir nemokamai prieinami Vytauto Didžiojo universiteto e. publikacijų talpykloje (VDU ePub)
- Universiteto darbuotojų mokslo (meno) publikacijas rasite Universiteto mokslo / meno publikacijų kataloge.
Mokslo renginiai
2020 m. mokslo renginiai VDU Švietimo akademijoje.
2019 m. mokslo renginiai VDU Švietimo akademijoje.
Aktualūs dokumentai
Projektai
VYTAUTO DIDŽIOJO UNIVERSITETE ŠVIETIMO AKADEMIJOJE VYKDOMI PROJEKTAI |
|||
EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PROJEKTAI |
|||
Programa | Projekto pavadinimas | Pareiškėjas/partneriai
Vadovas/koordinatorius |
Projekto trukmė |
Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“ veiklos srities „Parama parodomiesiems projektams ir informavimo veiklai“ | Paukštininkystės produktyvumo efektyvinimas ir amoniako kiekio mažinimas panaudojant du sinergiškus poliprobiotikus, girdomą ir paskleidžiamą ant kraiko inotyvia įranga (Nr. 14PA-KV-17-1-01110-PR001) | Pareiškėjas – VDU
(vadovė doc. dr. Rasa Bobinienė) |
2018-02-01 2021-02-01 |
Priemonės Nr. 01-2.2-LMT-K-718 „Tiksliniai moksliniai tyrimai sumanios specializacijos srityje“ veikla „Aukšto lygio tyrėjų grupių vykdomi moksliniai tyrimai“ | Aukštos skyros daugelio laisvumo laipsnių pjezoelektrinės sistemos precizinėms technologijoms (Nr. DOTSUT-234 (01.2.2-LMT-K-718-01-0010) | Pareiškėjas – VGTU
Partneriai – VDU (koordinatorius prof. habil. dr. Piotr Vasiljev) |
2017-12-20
2021-12-19 |
Priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“ veikla „Stažuočių po doktorantūros studijų skatinimas“ | Trenerių-sportininkų-tėvų ugdomoji sąveika kaip edukacinė sistema (Nr. DOTSUT-170 (09.3.3-LMT-K-712-02-0083)) | Pareiškėjas – VDU
(vadovė dr. Aušra Lisinskienė) |
2017-12-13
2019-12-12 |
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemonė „Studijų tarptautiškumo didinimas“ | „Užsienio baltistikos centrų ir Lietuvos mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimo skatinimas“ (Nr. 09.3.1-ESFA-V-709-01-0002) | Pareiškėjas – VU
Partneriai – VDU (koordinatorė doc. dr. Jurga Bikelienė) |
2017-02-02
2023-02-01 |
2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų
išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemonę 09.3.3-ESFA- V-711 „Mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų stiprinimas“ |
„Periodinių mokslo leidinių leidyba ir jos koordinavimas“ (Nr. 09.3.3-ESFA- V-711- 01-0004) tęstinumas | Pareiškėjas – Lietuvos mokslų akademija
Partneris – VDU (atstovas prof. dr. Ona Monkevičienė) |
2019-08-01
2022-08-01
|
2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų
išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemonė 09.3.1-ESFA-V708 „Studijų prieinamumo didinimas“ |
„Studijų prieinamumo didinimas“ ( Nr. 09.3.1-ESFA-V708-01-0001) | Projekto vykdytojas – Valstybinis studijų fondas
Partneris – VDU (koordinatorius Mantas Simanavičius) |
2015-09-01
2021-04-22
|
NACIONALINIAI PROJEKTAI | |||
Programa | Projekto pavadinimas | Pareiškėjas/partneriai
Vadovas/koordinatorius |
Projekto trukmė |
Valstybinės lituanistinių tyrimų ir sklaidos 2016–2024 metų programa | Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės egzuliantų politinė raiška XVIII a. (P-LIP-19-138) | Pareiškėjas – VDU
(vadovas dr. Robertas Jurgaitis) |
2019-05-01
2021-07-08 |
LMT projektas |
Mokinių patiriami emociniai bei edukaciniai sunkumai ir jų įveika įtraukiojo ugdymo sąlygomis: COVID-19 kontekstas
Rekomendacijos
Projektą bendrai finansuoja Europos Komisija pagal sutartį su Lietuvos Mokslo Taryba, Sutarties numeris S-DNR-21-09 |
Pareiškėjas – VDU
(vadovė prof. dr. Alvyra Galkienė) |
2021 |
Remiama veiklos kryptis „Mokslininkų grupių projektai“. | „Skraidančių mikrorobotų naujo tipo judesio vykdiklių kūrimas, tyrimas ir taikymas“ (S-MIP-17-51) | Pareiškėjas – VDU
(vadovas prof. habil.dr. Piotr Vasiljev) |
2017-09-01
2020-09-30 |
Remiama veiklos kryptis „Mokslininkų grupių projektai“ | „Platono „Teaitetas“: tyrimas ir vertinimas“ (S-MIP-17-31) | Pareiškėjas – VDU
(vadovė habil. dr. Tatjana Aleknienė) |
2017-09-01
2020-09-30 |
09.3.3-LMT-K-712 „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“ veiklą „Studentų gebėjimų vykdyti MTEP veiklą ugdymas“ | Lytiškumo ugdymo pamokų galimybės veikdinant mokinių kritinį mąstymą ir vertybines nuostatas. (Nr. 09.3.3-LMT-K-712-22-0275) | Projektą vykdo –Marius Bytautas.
Atsakingas asmuo – prof. Sigitas Daukilas |
2020-2021 |
Inovacijos lituanistikoje: nuo mokslo iki praktikos (ŠMSM) (S-596) |
Projektas pradėtas 2005 metais (tęstinis). Skirtas besikuriantiems Baltistikos centrams arba jau įsteigtiems. Projekto tikslas – skatinti lituanistikos tyrimų ir lietuvių kalbos mokymo užsieniečiams modernizavimą Lietuvoje ir užsienyje, steigti naujus centrus ir juos stiprinti (aprūpinti metodine medžiaga, siųsti doktorantus ir dėstytojus skaityti paskaitų, centrų vadovams ir dėstytojams organizuoti mokymus ir kvalifikacijos kėlimo kursus, organizuoti bendrus seminarus), organizuoti intensyvius lietuvių kalbos ir kultūros kursus ir lituanistines studijas lituanistikos centrų studentams, pedagoginę praktiką Lietuvos mokyklose. 2021 metų veiklos Nuotolinė pedagoginė praktika Černiachovsko pedagoginės kolegijos studentams (rudens semestras) Nuotoliniai lietuvių kalbos, literatūros ir istorijos kursai Ukrainos Červnivcų nacionalinio universiteto, Kijevo Taraso Ševčenkos universiteto, Ochonomizu universiteto Baltistikos centrų studentams (pavasario/rudens semestras) Nuotolinis kultūrologijos ir istorijos paskaitų ciklas Krokuvos ir Vroclavo universitetuose (pavasario/rudens semestrai)
|
Projektą vykdo – Vilma Leonavičienė | 2005–2021-12-17 |
Sporto rėmimo fondas (Kvalifikacijos tobulinimas)
|
„Judėjimas ir metakognicija: naujas būdas suprasti fizinio aktyvumo ir pažintinių procesų sąsajas“, Nr. SRF-KT-2020-1-0002. | Pareiškėjas – VDU
Vadovas – dr. Stanislav Sabaliauskas |
2020 m. rugsėjo 1 d . – 2023 m. gruodžio 31 d. |
TARPTAUTINIAI PROJEKTAI | |||
Programa | Projekto pavadinimas | Pareiškėjas/partneriai
Vadovas/koordinatorius |
Projekto trukmė |
„Švietimo inovacijos ir STEAM sričių plėtra bendrajame ugdyme, įskaitant mokytojų kaitą, kompetencijų gerinimą ir papildomo kvalifikacinio laipsnio įgijimą, skaitmeninio turinio rengimą ir skaitmeninių kompetencijų ugdymą ir STEAM atviros prieigos centrų veiklų plėtrą“ (sutarties Nr. S-1383) | TIKSLAS
Gerinti mokinių pasiekimus, mažinti socialinę atskirtį ir didinti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtrauktį, užtikrinant tolygų kokybiško skaitmeninio turinio ir švietimo naujovių prieinamumą bei užtikrinti nenutrūkstamą STEAM plėtrą.
REZULTATAI
Projekto vykdytojas Nacionalinė švietimo agentūra 2020–2021 metais kartu su 5 projekto partneriais (Kauno technologijos universitetu (KTU), Mykolo Romerio universitetu (MRU), Vytauto Didžiojo universitetu (VDU), Vilniaus kolegija (VIKO), Vilniaus universitetu (VU) inicijavo ir sėkmingai įgyvendino šį projektą.
Projekto rezultatai: 536 atrinkti mokytojai iš 56 savivaldybių studijavo papildomo dalyko kompetenciją suteikiančiose studijų programose ir įgijo (prioritetas STEAM) mokytojui naujo dalyko kompetenciją. STEAM (integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos srityse) studijose dalyvavo 498 mokytojai iš 53 savivaldybių:
Atrinkti 204 pedagogo kvalifikacijos neturintys ir kitas studijų krypčių studijas baigę asmenys: mokytojai, mokyklų vadovai ir pavaduotojai studijavo profesinės pedagogikos studijose ir įgijo pedagogo kvalifikaciją:
20 atrinktų mokytojų, mokyklų vadovų ir pavaduotojų Mykolo Romerio universitete baigė Edukacinių technologijų valdymo studijas ir gavo magistro laipsnį.
Tikimasi, kad projekto lėšomis įgiję pedagogo kvalifikaciją asmenys sumažins pedagoginio personalo trūkumą Lietuvos mokyklose ir paskleis naujų idėjų švietime.
Apie projekto metu vykdytas, Europos Sąjungos ir Valstybės biudžeto lėšomis finansuotas studijas plačiau galite sužinoti šiuose vaizdo reportažuose: Kauno technologijos universiteto (https://youtu.be/jyVhM_I8RKg); Vytauto Didžiojo universiteto (https://youtu.be/xq1t3_wpZww); Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos (https://youtu.be/6UItA6zREsw); Vilniaus universiteto (https://youtu.be/e-OojC7nEJw); Vilniaus kolegijos (https://youtu.be/rnWL6tmb6CE); Mykolo Romerio universiteto (https://youtu.be/m7RPQdTQQXI).
|
||
Erasmus+ programa:
KA2 |
Polish Online (2017-1-PL01-KA204-038686) | Pareiškėjas – Uniwersytet pedagogiczny im komisji edukacji narodowej w Krakowie.
Partneriai – VDU (koordinatorė doc. dr. Irena Masoit) |
2017-09-01
2020-10-31 |
Erasmus+ programa:
KA3 |
TEACHer Upskilling Policy Experimentation (582948-EPP-1-2016-2-BE-EPPKA3-PI-POLICY) | Pareiškėjas – European Schoolnet.
Partneriai – VDU (koordinatorė dr. Rasa Nedzinskaitė). |
2017-02-27
2020-02-26 |
Interreg V B Baltijos jūros region programa | Innovative Business Transfer Models for SMEs in the Baltic sea region (#R051) | Pareiškėjas – Baltic Sea Academy
Partneriai – VDU (koordinatorius prof. dr. Vytas Navickas) |
2017-05-25
2020-09-30 |
Erasmus+ programa:
KA2 |
Fostering Competences Development in Belarusian Higher Education (FOSTERC) (574087-EPP-1-2016-1-ES-EPPKA2-CBHE-SP) | Pareiškėjas – Universitat Politecinica de Valencia
Partneriai–VDU (koordinatorius doc. dr. Algimantas Šventickas) |
2016-11-15
2020-04-14 |
COST programa:
CA15126 |
Between Atom and Cell: Integrating Molecular Biophysics Approaches for Biology and Healthcare (MOBIEU) | Partneriai – VDU
(koordinatorius prof. habil. dr. Rimantas Vaišnoras) |
2016-04-06
2020-04-05 |
Erasmus+ Strateginių partnerysčių projektas diLILAC
„Lietuvių kalbos ir kultūros mokymų skaitmenizavimas” Projekto Nr.: 2020-1-LT01-KA226-HE-094768
|
Lietuvybės puoselėjimas, lietuvių kalbos ir kultūros ugdymas yra viena prioritetinių sričių ne tik Lietuvos, bet ir Baltijos regiono kontekste. Susidomėjimą lietuvių kalba ir kultūra stiprina besiplečiantys tarptautiniai verslo ryšiai, auganti diaspora, mišrios šeimos, naujos mokslinių tyrimų tematikos. Pasaulyje veikia per 40 Baltistikos centrų ir 200 lituanistikos mokyklų, kasmet pasiekiančių per 10 tūkst. studentų. Skaitmeninės technologijos atveria dar daugiau galimybių: suteikia prieigą norintiems mokytis visame pasaulyje, įgalina mažiau galimybių turinčius besimokančiuosius, siūlo įtraukų ir šiuolaikišką turinį.
Projektas diLILAC inicijuotas siekiant sustiprinti lietuvių kalbos ir kultūros mokytojų aukštosiose mokyklose gebėjimus teikti aukštos kokybės, interaktyvų ir įtraukų skaitmenizuotą ugdymą. Tikslui pasiekti numatomi uždaviniai apima skaitmeninių pedagoginių kompetencijų ugdymą lietuvių kalbos ir kultūros srityje, aukštos kokybės skaitmeninio turinio ir mokymo medžiagos parengimą, skaitmeninio modelio mokymų organizavimui sukūrimą. Projekto partneriai iš Lietuvos, Estijos, Suomijos, Švedijos, Lenkijos ir Vokietijos keisis gerąja patirtimi bei kurs šiuos inovatyvius mokymo(si) įrankius bei priemones:
Projekto rezultatai paskatins įtraukų bendradarbiavimą, pvz., daugiau mažesnes galimybes turinčių besimokančiųjų, neformalų bei savarankišką lietuvių kalbos ir kultūros ugdymą, lengvą mokymo turinio pritaikymą besimokančiųjų poreikiams. Projektas taps pavyzdžiu, kaip suvaldyti mobilumo iššūkius pandemijos metu, užtikrinti efektyvų ir tęstinį studentų, mokytojų bei tyrėjų mokymą(si). Projekto dėka Išaugs skaitmeninės lietuvių kalbos ir kultūros mokymo(si) galimybės, aukštosios mokyklos sustiprins gebėjimus ugdyti sąmoningas, kultūriškai atviras kartas.
|
Projekto partneriai:
|
2021-03-01 — 2023-02-28 |
Erasmus+ Strateginės partnerystės | Access to ACD children’s teaching-learning process through global reading method.
Globalaus skaitymo metodo taikymas kuriant mokymo/si procesą ASS vaikams.
Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija kartu su projekto koordinatoriumi Kauno Prano Daunio ugdymo centru, Lenkijos Jono Pauliaus II-ojo pradine mokykla bei Latvijos Rezeknės mokykla-ugdymo centru įgyvendina Erasmus+ Strateginių partnerysčių projektą, kuriuo siekiama parengti e-priemones, skirtas vaikams turintiems Autizmo spektro sutrikimų; parengti kvalifikacijos tobulinimo programą pedagogams dirbantiems su ASS vaikais; dalintis profesine darbo su ASS vaikais patirtimi tarptautiniame kontekste. Projekto metu bus sukurtos mobilios programėlės skirtos ASS turinčių vaikų skaitymo ir socialinių įgūdžių lavinimui, bei kvalifikacijos tobulinimo programa skirta pedagogams. |
Koordinatorius – Kauno Prano Daunio ugdymo centras.
Partneriai – Szkola Podstawowa nr 2 im.Jana Pawla II Lenkija Rezeknes pamatskola – attistibas centrs Latvija. VŠĮ „Mokymosi idėjos“ VDU – vadovas – doc. dr. Ilona Tandzegolskienė
|
2021-03-01 iki 2023-02-28 |
Erasmus+ Strateginės partnerystės |
Supporting teachers to face the challenge of distance teaching Pagalbos mokytojams, susiduriantiems su nuotolinio ugdymo sunkumais, metodų plėtra.
Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija, kartu su Latvijos bei Slovakijos PanEuropean universitetais įgyvendina Erasmus+ projektą Supporting teachers to face the challenge of distance teaching, No – 2020-1-LV01-KA226-SCH-094599-PA, kuriuo siekiama ištirti mokytojų socialinę ir emocinę sveikatą pandemijos kontekste. |
Koordinatorius – Latvijos universitetas.
Partneriai – Paneuropean University VDU – vadovas – prof. dr. Ala Petrulytė |
2021-04 01 2023 03 31 |
KA203 – Strategic Partnerships for higher education |
„Digital skills for future Supply Chain Management 4.0 (DIGSCM 4.0)“ |
REZEKNES TEHNOLOGIJU AKADEMIJA – RTA
Vadovas – Eduard Sevtsenko TTK Koordinatorius VDU – Rasa Didžiulienė |
2020-12-01
2023-08-31 |
ES Projektai
Visuminis pedagoginis ugdymas: mokymosi galimybių plėtra
09.4.2-ESFA-K-714-03-0005
Vytauto Didžiojo universitetas 2020 gruodžio 14 d. pradėjo įgyvendinti projektą „Visuminis pedagoginis ugdymas: mokymosi galimybių plėtra”.
Šio projekto įgyvendinimo tikslas yra sukurti sąlygas ir paskatas mokymuisi visą gyvenimą, plėtojant formaliojo ir neformaliojo mokymosi galimybes, sudarant sąlygas mokytojams įgyti aukštojo mokslo kvalifikaciją ar suteikti pedagogines ar dalykines kompetencijas, reikalingas tolimesniam darbui švietimo sektoriuje.
Finansavimo ir administravimo sutartis su Europos Socialinio fondo agentūra pasirašyta pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 09.4.2-ESFA-K-714 Formaliojo ir neformaliojo mokymosi galimybių plėtra:
Projekto finansavimas – 1 357 145,70 EUR iš Europos Socialinio fondo.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2020 m. gruodžio 14 d. iki 2022 m. gruodžio 14 d.
Projektu, remiantis Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030” kurioje įtvirtinta Lietuvos ateities vizija, siekiama atliepti bendruomenių, nevyriausybinių organizacijų ir aktyvių piliečių idėjas, projektuojama kaip įgalinti Lietuvos švietimo institucijas remtis pažangiausių valstybių patirtimi. Tyrimų duomenys rodo, kad mokytojams nepakanka kompetencijų dirbti su įvairove klasėje, diferencijuoti ir individualizuoti, personalizuoti ir internalizuoti ugdymo turinį, todėl siūlomos kompetencijų programos remiasi tvaria, pasitikėjimu ir patyrimu grįsta kultūra, įtrauktimi ir universalaus dizaino principais.
Uždavinys –plėtoti aukštojo mokslo kvalifikaciją, suteikiant pedagogines ar dalykines kompetencijas, reikalingas tolimesniam darbui švietime.
Veikla – aukštojo mokslo kvalifikacijos ar jos dallies, suteikiant pedagogines ar dalykines kompetencijas, reikalingas tolimesniam darbui švietime, plėtra.
Naujienos
Aplinkos oro taršos mažinimo galimybės paukštininkystėje
Aplinkos oro tarša yra viena iš reikšmingiausių sveikatos ir aplinkos problemų, todėl aplinkos oro taršos mažinimui turi būti skiriamas ypatingas dėmesys. Europos Sąjungos ilgalaikis oro politikos tikslas, nustatytas 7-oje aplinkosaugos veiksmų programoje – pasiekti tokį oro kokybės lygį, kad dėl jo nesusidarytų didelis neigiamas poveikis ir pavojus žmonių ir gyvūnų sveikatai ir aplinkai.
Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis įgyvendinamas projektas ,,Paukštininkystės produktyvumo efektyvinimas ir amoniako kiekio mažinimas panaudojant du sinergiškus poliprobiotikus, girdomą ir paskleidžiamą ant kraiko inovatyvia įranga“ pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Žinių perdavimas ir informavimo veikla“ veiklos sritį „Parama parodomiesiems projektams ir informavimo veiklai“. Pagal patvirtintą parodomojo bandymo atlikimo metodiką projekto vykdytojai Lietuvos Respublikos apskrityse atlieka parodomojo bandymo įrengimą, vykdymą ir priežiūrą.
Įvairūs taršos šaltiniai išmeta į aplinkos orą chemines medžiagas, galinčias tiesiogiai ar netiesiogiai paveikti žmonių ir gyvūnų sveikatą ir sukelti jai pavojų ir neigiamai veikti aplinką. Tarp didžiausią grėsmę sveikatai keliančių teršalų – sieros dioksidas, azoto oksidai ir kietosios dalelės, nemetaniniai lakieji junginiai ir amoniakas. Amoniakas gali daryti neigiamą poveikį aplinkai – sukelti eutrofikaciją; nitratų dalelės, susiformavusios ore dėl cheminių reakcijų su išmestu į orą amoniaku, turi žalingą poveikį žmogaus ir gyvūnų sveikatai. Jau 25 ppm amoniako koncentracija paukštidžių ore yra pavojinga paukščių sveikatai, turi didelį poveikį paukščių plunksnoms. Tokios koncentracijos amoniako išlakos yra pavojingos ir žmonių sveikatai. Jis yra vadinamų „antrinių“ kietųjų dalelių pirmtakas (prekursorius), todėl mažinant išmetamą NH3 kiekį bus prisidedama prie aplinkos oro užterštumo kietosiomis dalelėmis mažinimo. Remiantis Aplinkos apsaugos agentūros prognoze, išmestas amoniako kiekis iki 2030 m. pasižymės didėjimo tendencija, todėl jau šiandien reikia imtis papildomų inovatyvių priemonių jo emisijai mažinti.
Sprendimai, kaip sumažinti aplinkos taršą, gali būti keli. Paukštininkystėje ir toliau turėtų būti tęsiamas gerosios mėšlo tvarkymo praktikos įgyvendinimas. Dar vienas aplinkos oro taršos mažinimo būdų – valyti išmetamą orą, siekiant pašalinti kietąsias daleles, fosforą, amoniaką, kitus teršalus, naudojant technologines priemones (skruberiai, biofiltrai, ozonavimas, švitinimas). Šios priemonės yra efektyvios, bet gana brangios. Kita alternatyva – inovacijų diegimas. Inovacijos gali padėti padidinti tvarumą ir išspręsti problemas ten, kur jos atsiranda. Tai turėtų būti aktualu ne tik stambiems, bet ir nedideliems paukštininkystės ūkiams. Reikia rasti kuo natūralesnius būdus sumažinti kenksmingą dujų sklidimą į aplinką. Sumažinti kenksmingą dujų sklidimą į aplinką galima pasitelkiant poliprobiotikus. Naujos kartos poliprobiotikų naudojimas paukštininkystėje yra ypač aktualus, nes leidžia sumažinti įvairių antibiotikų, cheminių preparatų naudojimą paukščių auginime, sumažina amoniako emisiją paukštidės atmosferoje, o tuo pačiu ir ligų grėsmę, skatina paukščių augimą, didina produktyvumą, svorio prieaugį bei pašarų įsisavinimą. Dėl to, vartotojas gauna sveikesnę ir kokybiškesnę produkciją.
Siekiant įdiegti inovatyvias paukščių auginimo technologijas gamyboje, Vytauto Didžiojo universiteto mokslininkų vykdomame projekte ,,Paukštininkystės produktyvumo efektyvinimas ir amoniako kiekio mažinimas panaudojant du sinergiškus poliprobiotikus, girdomą ir paskleidžiamą ant kraiko inovatyvia įranga“ išbandomas naujos kartos poliprobiotikų paskleidimas ant kraiko ir kitų paviršių paukštidėje panaudojant inovatyvų įrenginį. Projekto parodomuosiuose bandymuose yra naudojamas UVL šalto rūko generatorius, kuris pasižymi ypač tyliu darbo režimu ir tiksliai dozuoja reikiamą išpurkšti medžiagos kiekį, todėl išvengiama medžiagų pereikvojimo. Galingas, kompaktiškas, lengvas ir tyliai veikiantis šalto rūko generatorius skleidžia ultra mažo tūrio lašelius (ULV technologija). Mažesni lašeliai nulemia didesnį rūko tankį, geresnį pasiskirstymą ir pasiekiamą didesnį efektyvumą. Naudojant šį įrenginį, išvengiama triukšmo, kurį sukelia įprasti įrenginiai, ir gyvūnų streso. Parodomieji bandymai ir pasidalinimo patirtimi grupės narių susitikimai vykdomi keturiose Lietuvos Respublikos apskrityse. Kauno, Alytaus, Panevėžio ir Vilniaus apskrityse jau pravesta didžioji dalis pasidalinimo patirtimi grupės narių susitikimų, lauko dienų ir seminarų. Šiuose susitikimuose dalyvaujantys ūkininkai, jų partneriai, ūkių darbuotojai dalinasi paukštininkystės ūkiams aktualiais paukščių auginimo, laikymo, biosaugos bei higienos klausimais ir problemomis.
Projekto vykdytojai
Rasa Bobinienė,
Diana Gudavičiūtė,
Danius Vencius
Projektinė veikla
Projektas „Ar žinai, kaip užauginti laimingą žmogų?“
VšĮ „Vaikų ugdymas“ pradėjo veiklą 2012 metais Vilniaus r. Viešoji įstaiga savo veikla siekia ugdyti tėvų ir kitų ugdytojų sąmoningumą, juos šviesti, skatinti tėvų pozityvią tėvystę, ugdyti pozityvius tėvų bendravimo su vaikais įgūdžius. VšĮ „Vaikų ugdymas“ parengta metodika „Tėvai vaikams – vaikai tėvams“ ugdo tėvų ir kitų ugdytojų pozityvios tėvystės įgūdžius, todėl tėvai geba sukurti harmoningus tarpusavio santykius su savo vaikais, kad šie galėtų išsiugdyti harmoningus charakterio bruožus, pažinimo poreikį, gebėjimus prisitaikyti prie naujų gyvenimiškų situacijų jaučiant vidinę harmoniją, pozityviai bendraujant su kitais nuo pat ankstyvos vaikystės.
Sąmoningi tėvai analizuoja vaikų elgesį, ieško prevencijos priemonių ir būdų užkirsti kelią galimoms elgesio problemoms ateityje, ieško probleminių situacijų priežasčių ir veiksmingų būdų jiems pašalinti.
Nuolat analizuodami tėvų ir kitų ugdytojų edukacinius poreikius atnaujiname tėvų pozityvios tėvystės ugdymo(si) programą ir pritaikome jos turinį prie tėvų ir kitų ugdytojų edukacinių poreikių.
Vykdydama veiklą viešoji įstaiga nustatė, kad šiuo metu yra palankios makroekonominės sąlygos, prognozės ir konkurencingi gamybiniai pajėgumai diegti modernias technologijas ir plėsti tėvų pozityvios tėvystės žinių prieinamumą tarp skirtingų šeimų.
VšĮ „Vaikų ugdymas“ naujas gaminys – kompleksinės pozityvios tėvystės ugdymo programos su virtualia platforma sukūrimas.
Projekto biudžetas – 363 889,55 Eur.
Skirtas finansavimas – 265 023,49 Eur.
Projektų finansavimas – Europos regioninės plėtros fondo lėšos
Projekto tikslas – sukurti, išbandyti bei ištirti kompleksinės pozityvios tėvystės ugdymo programos su virtualia platforma veiksmingumą ugdant tėvų ir kitų ugdytojų pozityvios tėvystės įgūdžius.
Virtualios pozityvios tėvystės platformos pagrindu bus siekiama padėti tėvams pozityviais vaikų ugdymo metodais susikurti bendradarbiavimu ir pasitikėjimu grįstus tarpusavio santykius remiantis pozityvios tėvystės principais bei vaikų amžiaus tarpsnių žiniomis, kuriant pozityvią kūrybiškumą skatinančią aplinką kiekvienai šeimai. Skirtingos šeimos, turėdamos skirtingus tėvystės įgūdžius, galės ugdytis savo tempu, stiprindamos tarpusavio santykius su vaikais ir ugdydamiesi pozityvios tėvystės įgūdžius.
Doktorantūra