Lietuvos Respublikos Prezidentūra drauge su partneriais VDU Švietimo akademija, „EDU Vilnius“, „Renkuosi mokyti!“ ir Lietuvos moksleivių sąjunga 2022 m. birželio 1 d. organizavo Švietimo pažangos asamblėją.
Asamblėjoje dalyvavo mokytojai, edukologai ir mokiniai iš visos Lietuvos. Savo įtraukios, inovatyvios ir rezultatyvios veiklos pavyzdžius buvo pakviesti pristatyti iš 145 paraiškų atrinkti 42 projektų atstovai. Dalyviai aptarė, kaip jų mokyklos ar organizacijos įgyvendinami projektai skatina įsitraukti mokinius ir mokytojus į bendras veiklas, didina lygiavertes galimybes mokytis, atliepia mokinių poreikius, prisideda prie žalesnės, stipresnės, teisingesnės ir inovatyvesnės Lietuvos ateities.
XXI amžiaus švietimas pasižymi dinamiškumu, lanksčiu ugdymo turiniu, integraliu ir tarpdisciplininiu požiūriu ir visuminiu asmenybės ugdymu. Mokyklos vis aktyviau dalyvauja socialiniame, ekonominiame ir politiniame šalies gyvenime bei vysto dialogą atkreipdamos dėmesį į tai, kas vyksta aplinkui, tad užgimsta ir plėtojamos ekologinės, pilietinės, verslumo plėtotės iniciatyvos. Ugdymo turinys vis labiau transformuojasi, plečiasi tarptautinis bendradarbiavimas ir mobilumas, o pažangios praktikos įsitvirtina Lietuvos mokyklose.
Asamblėjos organizatorių siekis, kad Lietuvos švietimo bendruomenės dalintųsi gerosiomis patirtimis, būtų aktyvūs pažangos kūrėjai ir skleidėjai.
Kviečiant dalyvius į renginį buvo remiamasi šiais kriterijais:
• veiklos sistemiškumas ir tęstinumas;
• bendruomenės, kurioje veikia ugdymo įstaiga, įsitraukimas;
• prisidėjimas prie akademinių pasiekimų, socialinio, emocinio gerovės augimo;
• kuriama tinklaveika gerosios praktikos sklaidai;
• aktyvus mokinių įsitraukimas;
• sėkmingos praktikos įgyvendinimo rezultatai, pagrįsti duomenimis;
• sėkmingas savitos ugdymo koncepcijos taikymas.
Daugiau susipažinkite su Švietimo pažangos asamblėjos kūrėjais, skleidėjais ir idėjomis.