- Titulinis
- Padaliniai
- Edukologijos tyrimų institutas
Edukologijos tyrimų institutas
Apie mus
VIZIJA
Edukologijos institutas – tai Lietuvoje ir tarptautinėje erdvėje pripažintas edukologijos mokslų krypties studijų ir mokslo aukščiausio lygio centras, darantis įtaką Lietuvos švietimo sistemos ir visuomenės raidai Europos švietimo ir globalios politikos kontekste.
ETI VEIKLOS
Edukologijos tyrimų institutas (ETI) yra institucija, vykdanti edukologijos mokslo tyrimus bei mokslo tyrimų įrodymais grįstą edukaciją ir konsultavimą švietimo sektoriuje, apimančiame visus mokymosi lygmenis bei mokymąsi visą gyvenimą. ETI vykdo pažangiausiomis metodologijomis grįstus multidisciplininius švietimo tyrimus, jų pagrindu rengia mokslinių kompetencijų plėtros edukacines programas ir seminarus, teikia novatoriškas konsultavimo paslaugas mokslo tyrimų klausimais švietimo srityje. ETI veikia bendradarbiaujant su VDU ŠA mokslininkais ir įvairiais tyrėjų tinklais Lietuvoje bei pasaulyje, perimdami pažangiausias mokslo tyrimų metodologijos patirtis ir dalydamiesi turima ekspertine patirtimi. ETI veikiančios mokslininkų grupės leidžia teikti puikias tyrimų, konsultavimo ir edukacijos paslaugas įvairiais švietimo srities klausimais, kurie susiję su švietimo, mokslo ir praktikos partnerystės bei partnerių poreikiais. ETI mokslininkai konsultuoja kolegas bakalaurantus ir magistrantus rengiamų tyrimų metodologijos klausimais, išlaikant akademinės etikos principus, t.y. esant studento ir jo vadovo konsensusu / akademiniu dialogu grįstam poreikiui.
Tyrimai institute organizuojami aplink tyrimų temų mokslininkų grupes. Šios grupės suburia instituto mokslo darbuotojus ir mokslininkų, turinčių panašių interesų, dėmesį iš ŠA, kitų VDU padalinių ir kitų institucijų, organizacijų, įmonių už VDU ribų, sutelkiant dėmesį į tam tikras švietimo tyrimų sritis, rengiant projektus, vykdant bendrą veiklą ir dalijantis patirtimi. Mokslo temų tyrimų grupės yra didelės, pavyzdinės mokslinių tyrimų struktūros, turinčios savo autentišką veiklos organizaciją ir identitetą, palaikančios aukštą akademinę reputaciją, kuri suvokia didelį visuomenės dėmesį bei atsakomybę prieš visuomenę, ir vykdančios plataus masto mokslo projektus.
Doktorantūra yra ETI puoselėjama vertybė, kuri vystoma, plėtojama ir palaikoma ŠA mokslininkų atliekamų tyrimų bei ekspertizės. ŠA mokslininkai yra doktorantų mokslo vadovai ir / ar formalieji mokslo konsultantai. Doktorantai yra ETI visaverčiai tyrėjai, inicijuojantys mokslo projektus ir juose dirbantys visaverčiais mokslo komandos nariais. Doktorantų vykdomų disertacinių tyrimų temos dera su viena iš ETI veikiančių mokslo grupių temų, todėl doktorantai turi galimybes dalyvauti ETI įvairialypėse veiklose, veikdami kaip tyrėjai ir konkrečiose mokslo temų grupėse. Todėl sudaromos prielaidos parengti aukštos mokslo kokybės disertacijas, kurios yra autentiški mokslo kūriniai, o disertacinių tyrimų pagrindu parengiamos aukščiausio lygmens publikacijos tarptautinėje mokslo erdvėje.
STRUKTŪRA
ETI sudaro gyvybinga, įtrauki mokslininkų bendruomenė. Aštuonios mokslo temų tyrimų grupės apima įvairias edukologijos mokslo temas, kurios atspindi esmines sritis nuo ankstyvųjų metų iki aukštojo mokslo, iki profesijos pasirinkimo ir jos kaitos bei mokymosi visą gyvenimą. Šiame kontekste svarbiu komponentu modernios šiuolaikinės mokslo tyrimų ir edukacinės praktikos metodologijos, kurios užtikrina edukologijos mokslo rezultatų tinkamumą ir patikimumą. Pripažinti mokslininkai dirba kartu su praktikais tyrėjais ir doktorantais aplinkoje, skatinančioje bendradarbiavimą ir kritinį dialogą. Mes dirbame taikydami turtingas disciplinines-didaktines ir metodologines švietimo tyrimų tradicijas, įskaitant humanitarinius, socialinius, gyvybės, gamtos, informatikos ir sveikatos mokslus. Finansavimą gauname iš universiteto, įvairių neuniversitetinių organizacijų, verslo įmonių, įskaitant mokslinių tyrimų tarybas, vyriausybės departamentus, tarptautines agentūras, labdaros organizacijas ir kt.
Mokslo temų grupės yra aštuonios, jos apima konkrečius turinius:
I. Neuromokslais grįstas mokymasis ir sveikatos ugdymas / Neuroscience-based learning and health education (Tyrimų grupės vadovė doc. dr. Agnė Brandišauskienė).
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: mokymuisi palankios aplinkos, grįstos neuromokslais, kūrimas; ankstyvojo amžiaus vaiko raidą skatinantis ugdymas ir mokymas(is); sveikatą stiprinantis fizinis aktyvumas ir sportas.
II. Švietimo pagalba, įtrauktis ir gerovė / Educational support, inclusion and wellbeing (Tyrimų grupės vadovė prof. dr. Stefanija Ališauskienė).
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: negalios tyrimai; logopedinės ir specialiosios pedagoginės pagalbos transformacijos; specialistų rengimas įtraukčiai švietime.
III. Švietimo sistemos, vadyba ir politika / Educational systems, management and politics (Tyrimų grupės vadovas prof. dr. Vidmantas Tūtlys).
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: švietimo sistemų institucinė raida ir valdymas; lyginamieji tarptautiniai švietimo politikos tyrimai; gebėjimų formavimo ir kvalifikacijų sistemos; mokymosi visą gyvenimą plėtra.
IV. Modernios švietimo tyrimų ir praktikos metodologijos / Modern methodologies of educational research and practice (Tyrimų grupės vadovai prof. dr. Rūtenis Paulauskas ir prof. hab.dr. Vilma Žydžiūnaitė).
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: kokybinių socialinių mokslų tyrimų metodologijų pritaikomumas edukologiniuose tyrimuose; integralios fenomenologijos konceptas ir metodologinis plėtojimas; žmogaus fizinių galių pažinimas; ugdymo metodologijų dermė; fizinis ir sveikatos ugdymas; tyrimų metodologijų integravimas.
V. Tyrimų įrodymais grįsta edukacija ir aukštojo mokslo tyrimai / Research-based education and higher education (Tyrimų grupės vadovės doc. dr. Vaida Jurgilė ir prof. hab. dr. Vilma Žydžiūnaitė).
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra:
Tyrimų įrodymais grįsta edukacija ir konsultavimas / Research-based education and counseling
– Švietimo lyderystė ir vadyba: skirtingų tipų švietimo įstaigose.
– Mokytojų ekspertiškumas ir kompetencijų ugdymas aukštosiose mokyklose.
– Mokymo ir mokymosi procesų atskleidimas taikant akių judesio sekimo metodikas.
Aukštojo mokslo tyrimai / Higher education
-Profesinis mokytojų rengimas ir ugdymas aukštajame moksle.
-Profesinio tapatumo vytymasis visų studijų lygmenyse.
-Švietimo lyderystė aukštajame moksle.
VI. Ugdymo inovacijos ir kaita / Educational innovation and change (Tyrimų grupės vadovė doc. dr. Judita Kasperiūnienė).
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: švietimo transformacijos pokyčių visuomenėje; gamtamokslinio ugdymo inovacijos; kultūra ir kūrybiškumas švietime.
Edukologijos studijų išskirtinumas ir tarptautiškumas
VDU yra sutelkęs edukologijos mokslininkų potencialą Švietimo akademijoje (toliau – ŠA) ir Edukologijos tyrimų institute (toliau – ETI) ir autonomiškai vykdomos edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijos telkiant Lietuvos ir užsienio piliečius, mokslininkus, kurie dirba VDU ir prisideda lemiant edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijų kokybę, o kartu ir rengiant edukologijos mokslo daktarus.
Autonomiškai vykdomos VDU Edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijos ŠA ir ETI turi puikios reputacijos ir prestižinį įvaizdį doktorantams, akademinei bendruomenei, švietimo praktikams ir visuomenei nacionaliniu ir tarptautiniu mastu.
Doktorantūros studijų autonomija atspindi pastangas siekti doktorantų akademinių rezultatų ekspertiškumo ir gilumo, dėstymo ir studijavimo kokybės bei savivaldos galimybių, mokslo produkcijos kokybės ir kiekybės dermės, o kartu ir doktorantūros studijų kokybės gerinimo.
Doktorantų auginimas edukologijos tyrėjo doktorantūros studijų trajektorijoje ir edukologijos mokslininko parengimas ateities autonomiškai karjerai yra tikslas ir prioritetas. Pačių edukologijos doktorantų pasirinkti studijavimo doktorantūroje tikslai sukuria jų vidinę motyvaciją – norą studijuoti dėl savęs, o VDU kultūra skatina juos atsiverti savo studijomis suvokiant savo vaidmenį mokslui, universitetui ir visuomenei.
Šios programos paskirtis – išugdyti atsakingus, kūrybiškus mokslininkus, gebančius plėtoti konkurencingą aukštos kokybės edukologijos mokslą tarptautinėje ir multidisciplininėje erdvėje, originaliais tyrimais ir naujų žinių kūrimu prisidedančius prie švietimo, socialinės bei kultūros pažangos.
Edukologijos doktorantūros programa rengia Socialinių mokslų srities edukologijos krypties mokslų daktarus. Šie specialistai galės dirbti tiriamąjį darbą visuose švietimo sistemos lygmenyse, taip pat mokslinį ir pedagoginį darbą profesinio mokymo ir aukštojo mokslo institucijose, neformaliojo švietimo institucijose.
Baigę šią studijų programą doktorantai gebės:
- Tirti ir vertinti sudėtingus kompleksinius edukacinius reiškinius ir procesus dinamiškuose šalies bei pasaulio edukologijos mokslo ir tarpdisciplininiuose kontekstuose, įžvelgti aktualias mokyklos, mokytojų rengimo, mokymosi visą gyvenimą problemas kaip mokslinio tyrimo reikalaujančius klausimus.
- Taikyti šiuolaikines edukologijos ir tarpdisciplininių tyrimų prieigas ir metodologijas, kurti bei taikyti kokybinių ir kiekybinių tyrimų metodus, atsakingai ir etiškai atlikti originalius tyrimus, kurti naujas edukologijos mokslo žinias, grindžiamas duomenų analize bei teorinėmis interpretacijomis.
- Komunikuoti ir skleisti mokslo rezultatus švietimo bendruomenėse bei kitose visuomenės veiklos srityse (versle, vadyboje, gamyboje, viešajame administravime ir kt.), skatinti švietimo, akademinės, profesinės, socialinės bei kultūrinės pažangos pokyčius.
- Analizuoti švietimo sistemą kaip reiškinį bei taikyti šiuolaikines mokymo(-si) teorijas ir principus bei inovacijas bendrojo lavinimo, studijų ar profesinio bei asmeninio tobulėjimo procese.
- Burti komandas, tinklus, pasižymėti komunikabilumu ir partneryste, aukšto lygio intelektine veikla, kritiniu mąstymu, gebėjimu moksliškai argumentuoti, įtikinėti.
- Demonstruoti intelektinį atvirumą, lyderystę, kūrybiškumą, socialinę atsakomybę, sėkmingai plėtoti asmeninę karjerą.
Įgis šias kompetencijas:
- Perkeliamos kompetencijos: mokslo projektų rengimas ir vadyba, skaitmenizacija ir atviri šaltiniai, lyderystė švietime, švietimo inovacijų valdymas, organizacinės kultūros kūrimas.
- Meta-kompetencijos: mokymosi ir prisitaikymo gebėjimai, specializuoti intelektiniai gebėjimai ir žinios apie edukologijos disertacijos temos specifinį tyrimo objektą, analizė ir problemų sprendimas, tarpasmeniniai ir lyderystės įgūdžiai, projektų valdymas ir organizavimas, tyrimai ir informacijos valdymas, savęs valdymas ir darbo įpročiai, rašytinis ir žodinis komunikavimas.
PERKELIAMOJI KOMPETENCIJA
Vystymo / plėtotės kompetencijos:
- Asmeninis ir profesinis tobulėjimas (kūrybiškumo ugdymas, kaip savęs įveiklinimo ir akademinės savirealizacijos pagrindas).
Vaidmenų kompetencijos:
- Socialinė sąveika (prisiimant atsakomybę ir gebėjimą organizuoti bei vadovauti profesinių grupių, mokslinių tyrimų grupių ar institucijų veiklai);
- Autonomija ir atsakomybė (novatoriškas kompleksiškumo inicijavimas ir plėtojimas)
AKADEMINĖ PROFESINĖ KOMPETENCIJA
Funkcinės / veiklos kompetencijos:
- Kūrybiška ir novatoriška tyrėjo elgsena (originalių tyrimų projektavimas ir vykdymas; tyrimų pagrindimas pažangiais tyrimo metodais, leidžiančiais plėtoti mokslo ir technologines žinias ir (arba) tyrimų metodologijas).
- Kritinė ir konstruktyvi refleksija (kritinis-konstruktyvus projektų ir mokslinių tyrimų rezultatų vertinimas, teorinių ir metodologinių žinių ir taikomų metodologijų įvertinimas edukologijos tyrimuose ir konkrečiame tyrimo lauke).
- Taikymas, perdavimas ir problemų sprendimas (pažangių principų, teorijų ir metodų, tyrimo metodologijų parinkimas bei naudojimas, metodų ir tyrimo metodologijų perkėlimas iš vienos tyrimo srities / krypties / temos tyrimo lauko į kitą, tarpdisciplininis požiūris naujoms ir daugiadiscilpininėms teorinėms ir praktinėms problemoms spręsti).
Žinių kompetencijos:
- Paaiškinimas ir interpretavimas (pažangių principų ir metodų naudojimas aiškinant ir interpretuojant įvairias perspektyvas naujoms ir sudėtingoms teorinėms ir praktinėms situacijoms / problemoms, būdingoms atitinkamai sričiai, spręsti).
- Specialių žinių išmanymas, supratimas ir naudojimas (sistemingos pažangios žinios apie sąvokas, tyrimo metodus, ginčus, naujas srities hipotezes, bendravimas su susijusių sričių specialistais).
Edukologijos doktorantūros programa rengia Socialinių mokslų srities edukologijos krypties mokslų daktarus. Šie specialistai galės dirbti tiriamąjį darbą visuose švietimo sistemos lygmenyse, švietimo politikos kūrėjais, švietimo projektų rengėjais ir vykdytojais, taip pat mokslinį ir pedagoginį darbą profesinio mokymo ir aukštojo mokslo institucijose, neformaliojo švietimo institucijose.
Jeigu domitės Edukologijos krypties doktorantūros studijomis, kviečiame susipažinti su šiuo puslapiu ir susisiekti su mumis dėl išsamesnės informacijos.
Daugiau informacijos: edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijos.
Priėmimas į edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijas
Tarptautiniai ryšiai ir bendradarbiavimas
Edukologijos instituto nariai yra aktyvūs įvairių tarptautinių mokslininkų tinklų nariai. Edukologijos institutas yra oficialus Asia – Europe Lifelong Learning HUB atstovas, dalyavimas įgalina publikuoti doktorantų ir jų vadovų tyrimų rezultatus Pietryčių Azijoje.
Edukologijos institutas yra EUSCEA (European Science Events Association) narys, dalyvavimas įgalina dalyvauti tyrimuose bendradarbiaujant su 34 instituciniais nariais ES ir pasaulyje. Edukologijos instituto mokslininkai organizuoja tarptautines konferencijas.
Narystė tarptautiniuose organizacijose:
Baltic Sport Science Society (BSSS) https://bsss.awf-bp.edu.pl/index.php/bsss-council
- Narys – prof. dr. Rutenis Paulauskas.
Europos Edukacinių tyrimų asociacija /European Educational Research Association | EERA https://eera-ecer.de NW4 EERA – European education research association. Network: Inclusive education https://eera-ecer.de/networks/4-inclusive-education
- Nariai: prof. dr. Stefanija Ališauskienė, doc. dr. Daiva Kairienė, doc. dr. Lina Miltenienė, doc. dr. Rita Melienė.
Europos Specialiojo ir inkliuzinio ugdymo asociacija / European Agency for Special Needs and Inclusive Education https://www.european-agency.org
- Nariai: prof. dr. Stefanija Ališauskienė, doc. dr. Daiva Kairienė, doc. dr. Lina Miltenienė, doc. dr. Rita Melienė.
Europos universitetų asociacijos Doktorantūros taryba /EUA Council for Doctoral Education: https://eua-cde.org
- Nariai: prof. dr. Stefanija Ališauskienė, doc. dr. Daiva Kairienė, doc. dr. Lina Miltenienė, doc. dr. Rita Melienė.
Europos akademinės bendruomenės ir vaikystės negalės asociacija / The European Academy of Childhood DisabilityEACD: www.eacd.org
- Nariai: prof. dr. Stefanija Ališauskienė, doc. dr. Daiva Kairienė, doc. dr. Lina Miltenienė, doc. dr. Rita Melienė.
Europos Ankstyvosios intervencijos asociacija EURLYAID – The European Association on Early Childhood Intervention (EAECI): www.eurlyaid.eu
- Nariai: prof. dr. Stefanija Ališauskienė, doc. dr. Daiva Kairienė, doc. dr. Lina Miltenienė, doc. dr. Rita Melienė.
Tarptautinė Ankstyvosios intervencijos asociacijos / International Society on Early Intervention : www.isei.washington.edu
- Nariai: prof. dr. Stefanija Ališauskienė, doc. dr. Daiva Kairienė, doc. dr. Lina Miltenienė, doc. dr. Rita Melienė.
NERA‘s Network Inclusive Education: www.facebook.com/groups/NERA.12.IE
Europos Kalbėjimo ir kalbos terapijos asociacija / European Speech and Language Therapy Association ESLA https://eslaeurope.eu/
- Nariai: prof. dr. Stefanija Ališauskienė, doc. dr. Daiva Kairienė, doc. dr. Lina Miltenienė, doc. dr. Rita Melienė.
Social Affairs Committee Education and Training Working Group (BusinessEurope) https://www.businesseurope.eu/policies/social/education-training-and-skills
Education Committee (Business at OECD): https://www.businessatoecd.org/policy/education-committee
- Nariai: prof. dr. Stefanija Ališauskienė, doc. dr. Daiva Kairienė, doc. dr. Lina Miltenienė, doc. dr. Rita Melienė.
National Association for Music Education (NAfME – JAV)
- Narė – doc. dr. Emilija Sakadolskienė.
European Association for Music in Schools (EAS)
- Narė doc. dr. Emilija Sakadolskienė.
Association for Supervision and Curriculum Development (JAV)
- Narė doc. dr. Emilija Sakadolskienė.
American Educational Research Association (AERA)
- Narė doc. dr. Emilija Sakadolskienė.
Music Educators and Researchers of Young Children (EuNet MERYC)
- Narė doc. dr. Emilija Sakadolskienė.
Europos profesinio mokymo tyrimų asociajos „VETNET”
- Narys prof. dr. Vidmantas Tūtlys
Europos elektroninė suaugusiųjų mokymosi platforma (EPALE) (telkiami švietėjai ir tyrėjai)
- Narė dr. Gintarė Vaitonytė.
Lietuvos Respublikos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjunga (telkiami mokytojai ir dėstytojai)
- Narė dr. Gintarė Vaitonytė.
Suomijos semiotikos asociacija (telkiami įvairias semiotikos kryptis besitelkiantys mokslininkai ir tyrėjai)
- Narė dr. Gintarė Vaitonytė.
Baltijos šalių sporto mokslo asociacija / Baltic Sports Science association
- Tarybos narė doc. dr. Aušra Lisinskienė.
Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija (LETA)
- Nariai: doc. dr. Aušra Lisinskienė, doc. dr. Agnė Brandišauskienė, doc. dr. Milda Brėdikytė.
ISCAR (The International Society of Cultural-Historical Activity Research) ir EECERA (European Eraly Childhood Education Research Association)
- Narė doc. dr. Milda Brėdikytė
International Colour society.
- Narė doc. dr. Aušra Daugirdienė.
Projektinė veikla
Baltic Sport Science Society (BSSS) (https://bsss.awf-bp.edu.pl/index.php/bsss-council)
finansuojamas užsakomasis tyriminis projektas: „(Re)imagining sport in Lithuania: Young people’s promotion of safe sporting spaces“.
Projekto vadovė dr. Laura Purdy; Kordinatorius prof. dr. Rūtenis Paulauskas.
Projekto tipas: Taikomieji moksliniai tyrimai. Socialiniai mokslai / Edukologija.
Lietuvos Mokslo tarybos finansuojamas projektas „Mokytojo lyderystė mokymosi bendrakūroje su mokiniu“, KOMOKO, Nr. P-MIP-19-21. (2019-2022).
Projekto vadovė: prof. dr. Vilma Žydžiūnaitė. Projekto komanda: prof. dr. Lina Kaminskienė, dr. Vaida Jurgilė, dokt. Marius Daugėla, Rasa Didžiulienė, mag. Monika Šimkutė.
Projekto tipas: Taikomieji moksliniai tyrimai. Socialiniai mokslai / Edukologija.
Nacionalinio egzaminų centro projektas „Bendrojo ugdymo tyrimų, vertinimo ir stebėsenos sistemos plėtra: mokinių pasiekimų vertinimas“. Nr. 09.2.1-ESFA-706-02-0001. (2019-2021).
Muzikos pasiekimų vertinimo instrumentų kūrėja ir tyrėja doc. dr. Emilja Sakadolskienė.
Erasmus DICO+ projektas “Inclusive cooperation training“. Nr. 2018-1-FR01-KA201-047904, (2019-2021). Tyrėja Doc. dr. Emilja Sakadolskienė.
LMT projektas: Parama valstybės finansuojamoms doktorantūros vietoms, skirstomoms konkurso būdu. P-PAD-22-6 (2022 – 2026): www.lmt.lt/lt/doclib/c0kwwvkbpsxd4mut13kbb2ktnnr9kzcr
Vykdytojas: prof. dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
S-DNR-20-9 LMT projektas „Mokinių patiriami emociniai bei edukaciniai sunkumai ir jų įveika įtraukiamojo ugdymo sąlygomis: COVID-19 kontekstas“. Nr. P-DNR-21-13 (2021).
Vykdytojas: prof. dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
„Plačios aprėpties universiteto plėtotė universitetų tinklo pertvarkos kontekste“. Projekto nr. Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-02-0001 (2019 – 2023).
Vykdytojas: prof. dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
Erasmus+ 2 pagrindinio veiksmo strateginės partnerystės projektas “Innovative Teacher Education through Personalized Learning“, 20181-LT01-KA203-046979 (2018 – 2021).
Vykdytojas: prof. dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
AGORA project on Early Childhood Intervention and Development of Early Intervention Services through Participation and Cooperation. Velux Foundation. European Association on Early Childhood Intervention. (2018-2020).
Vykdytojas: prof. dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
„Pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo modelio ekspertinis vertinimas“. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija; Nacionalinė švietimo agentūra, (2020 – 2021). Lietuvos pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo modelio ekspertinis vertinimas. 2021.
“Expert Evaluation of Pedagogical Psychological Support Provision Model“. Ministry of Education, Science and Sports; National Education Agency of Lithuania, 2020 – 2021.
Vykdytojas: prof. Dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
Nacionalinės švietimo agentūros užsakytas teminis išorinis 30 mokyklų vertinimas apie mokyklos veiklą įtraukiojo ugdymo aspektu „Mokinių, tėvų ir pedagogų nuomonės apie įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą mokykloje tyrimas“. Tyrimas vykdytas bendradarbiaujant su VšĮ Mokyklų tobulinimo centras (2021-08 / 2021-12; 2022-02 / 2022-06).
Vykdytojas: prof. dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
„Situation Analysis Services Provision for at Risk Children and Children with Special Education Needs in the context of ongoing inclusive education reform in Ukraine“ (2018 – 2019). Open Society Foundation.
Vykdytojas: prof. dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
Erasmus+ project LINKs: “Logopedist Interact for New Knowledge and Skills. Capacity building for Speech and Language Therapists: Assessment and Treatment of Speech Sound Disorders in Children“ (2019).
Vykdytojas: prof. dr. S. Ališauskienės vadovaujama mokslininkų komanda.
LMT Baltijos šalių ir Norvegijos bendradarbiavimo programos projektas „Profesinis mokymas įgalinant socialinę atskirtį patiriantį jaunimą“ Nr. LT08-1-ŠMSM-K01-009.
Vykdytojas: prof. dr. Tūtlio vadovaujama mokslininkų komanda.
Erasmus+ projektas „STEP-UP” Nr. 2019-1-IT01-KA202-007776, koordinatorius – CNOS-FAP (Italija). Vykdytojas: prof. dr.Tūtlio vadovaujama mokslininkų komanda.
Erasmus+ projektas „Artificial Intelligence (AI) and Vocational Education and Training (VET)”, koordinatorius – ITB University of Bremen (Vokietija).
Vykdytojas: prof.dr. Tūtlio vadovaujama mokslininkų komanda.
Erasmus+ strateginių partnerysčių projektas „Improve Digital Competences of VET Teachers and Trainers IDCVET”, 2020-1-LT01-KA202-078040.
Vykdytojas: prof. dr. Tūtlio vadovaujama mokslininkų komanda.
Erasmus+ strateginių patrtnerysčių projektas „Circular Economy in Metal Industries VET”, (2020 m. spalio 1 d. – 2023 m. rugsėjo mėn.)
Vykdytojas: prof. dr. Tūtlio vadovaujama mokslininkų komanda.
„Vilniaus miesto ikimokyklinio ugdymo pedagogų taikančių naratyvinio žaidimo ir mokymo(si) metodą mokymų paslaugos“ 1-291a, (2021) https://www.vdu.lt/cris/entities/project/6e4a0051-85b9-483c-aa45-8c4249c45c23/general
Vykdytojai: doc. dr. A. Brandišauskienė, doc. dr. M. Brėdikytė.
„Mokymuisi palankios aplinkos kūrimas: mokyklos bendruomenę įgalinančių veiksnių paieška (GALIA)“. S-DNR-20-1, (2021) https://www.vdu.lt/cris/entities/project/f809632f-2594-42f2-9316-af4e11c7ac53/general
Vykdytojai: doc. dr. A. Brandišauskienė, prof. dr. A. Daugirdienė, doc. dr. E. Kemerytė-Ivanauskienė, dr. R. Nedzinskaitė-Mačiūnienė.
„Monitoringo ir sprendimų priėmimo palaikymo sistema, skirta mokymo ir mokymosi proceso efektyvumui“. Nr. 01.2.1-LVPA-K-856-01-0113, (2020-2023) https://www.vdu.lt/cris/entities/project/e3734dd9-7484-41a6-a045-7241bb5eba42/general
Vykdytojai: doc. dr. A. Brandišauskienė, doc. dr. M. Brėdikytė, prof. dr. A. Daugirdienė, doc. dr. E. Kemerytė-Ivanauskienė.
„Supporting teachers to maximise enjoyable MVPA minutes in children and youth: Project Enjoyable MVPA”, Nr. 2019-1-EE01-KA201-051595, (2019-2022) https://www.vdu.lt/cris/entities/project/3aed8634-ccce-4fd8-93c1-a1a77f1e7cae/general Vykdytojai: doc. dr. A. Lisinskienė, prof. dr. M. Lochbaum.
„Ikimokyklinio ugdymo turinio analizė ir tobulinimo perspektyvos“ / „Analysis of the curriculum of early childhood education and prospective for further improvement” Project ID S-REP-22-3, (2022-2024) https://www.vdu.lt/cris/entities/project/2a3fc813-ae1e-4318-948a-6e994a59b2d8/general
Vykdytojai: doc. dr. A. Brandišauskienė, doc. dr. M. Brėdikytė.
„Ikimokyklinio amžiaus vaikų iš nepalankios socio-ekonominės ir kultūrinės aplinkos ugdymo strategijos“ Nr. P-PAD-22-51, (2022-2025) https://www.vdu.lt/cris/entities/project/a328ee6c-ea77-408b-86a5-4b859ce97b37/general
Vykdytojas – doc. dr. A. Brandišauskienė.
„IT inovacijos: dirbtiniu intelektu (AI) paremtos valdymo sistemos sukurimas ir plėtra“, Nr. LT07-1-EIM-K02-023, (2021-2024) https://www.vdu.lt/cris/entities/project/f57faada-ef2c-479d-84f8-e31c918ff728/general
Vykdytojas – doc. dr. A. Brandišauskienė.
Švietimo akademijos Edukologijos tyrimų instituto Mokslo tyrimų etikos komitetas
Švietimo akademijos Edukologijos tyrimų instituto Mokslo tyrimų etikos komitetas tikslas – padėti įvertinti mokslinių tyrimų atitiktį profesionalumo ir etikos principams, nustatytiems konkrečiam moksliniam tyrimui, ir apsaugoti tyrimų dalyvių (asmenų) interesus.
Mokslinių tyrimų atitikties pagrindiniams tyrimų profesionalumo ir etikos principams vertinimo komiteto ETI sudėtis:
Pirmininkė – doc. dr. Agnė Brandišauskienė
Nariai:
-
- prof. dr. Aušra Daugirdienė (pavaduotoja),
- dokt. Monika Šimkutė-Bukantė (sekretorė),
- prof. dr. Stefanija Ališauskienė,
- prof. dr. Rūtenis Paulauskas,
- doc. dr. Judita Kasperiūnienė,
- doc. dr. Vaida Jurgilė,
- doc. dr. Rita Mičiulienė.
Dokumentai dėl tyrimo atlikimo:
Dokumentus, skirtus svarstyti artimiausiame posėdyje, reikia siųsti el. paštu: agne.brandisauskiene@vdu.lt iki spalio 28 d. 24 val. Artimiausias Etikos komiteto posėdis numatytas 2024 m. lapkričio 5 d.
Teikdami paraiškas pakartotinai įsitikinkite:
- ar aiškiai išreikšti (papildomais dokumentais, papildomu sakiniu paraiškose) tyrimo instrumentų naudojimo leidimai;
- ar pridėti visi dokumentai, kurie bus teikiami tyrimo dalyviams (kreipimosi, informavimo formos, klausimynai ir kt.);
- ar teikiami dokumentai yra pasirašyti;
- ar visų dokumentų kalba yra sklandi, taisyklinga.
PROCEDŪRA
Mokslininkai, norintys atlikti mokslinį tyrimą ir pageidaujantys gauti Etikos komiteto leidimą, turėtų atlikti šias veiklas:
- Susipažinti su Vytauto Didžiojo universiteto Mokslinių tyrimų atitikties pagrindiniams tyrimų profesionalumo ir etikos principams vertinimo nuostatomis.
- Susipažinti su Švietimo akademijos etikos komiteto veiklos reglamentu.
- Pateikti dokumentus:
3.1 pasirašyti patvirtinimą dėl mokslinių tyrimų vertinimo nuostatų laikymosi.
3.2 užpildyti prašymą suteikti leidimą vykdyti mokslinį tyrimą ir kitus šio prašymo 8 punkte išvardytus dokumentus, parengtus atsižvelgiant į atliekamo tyrimo specifiką.
Parengtus dokumentus siųsti el. paštu ne vėliau kaip prieš 5 d. d. imtinai iki numatytos Etikos komiteto posėdžio datos.
VIIII mokslo temų tyrimų grupės ir jų vadovai
I.Neuromokslais grįstas mokymasis ir sveikatos ugdymas / Neuroscience-based learning and health education
Tyrimų grupės vadovė doc. dr. Agnė Brandišauskienė.
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: mokymuisi palankios aplinkos, grįstos neuromokslais, kūrimas; ankstyvojo amžiaus vaiko raidą skatinantis ugdymas ir mokymas(is); sveikatą stiprinantis fizinis aktyvumas ir sportas.
II.Švietimo pagalba, įtrauktis ir gerovė / Educational support, inclusion and wellbeing
Tyrimų grupės vadovė prof. dr. Stefanija Ališauskienė.
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: negalios tyrimai; logopedinės ir specialiosios pedagoginės pagalbos transformacijos; specialistų rengimas įtraukčiai švietime.
III.Švietimo sistemos, vadyba ir politika / Educational systems, management and politics
Tyrimų grupės vadovas prof. dr. Vidmantas Tūtlys.
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: švietimo sistemų institucinė raida ir valdymas; lyginamieji tarptautiniai švietimo politikos tyrimai; gebėjimų formavimo ir kvalifikacijų sistemos; mokymosi visą gyvenimą plėtra.
IV.Modernios švietimo tyrimų ir praktikos metodologijos / Modern methodologies of educational research and practice
Tyrimų grupės vadovai prof. dr. Rūtenis Paulauskas ir prof. hab.dr. Vilma Žydžiūnaitė.
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: kokybinių socialinių mokslų tyrimų metodologijų pritaikomumas edukologiniuose tyrimuose; integralios fenomenologijos konceptas ir metodologinis plėtojimas; žmogaus fizinių galių pažinimas; ugdymo metodologijų dermė; fizinis ir sveikatos ugdymas; tyrimų metodologijų integravimas.
V.Tyrimų įrodymais grįsta edukacija ir aukštojo mokslo tyrimai / Research-based education and higher education
Tyrimų grupės vadovės doc. dr. Vaida Jurgilė ir prof. hab. dr. Vilma Žydžiūnaitė.
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra:
Tyrimų įrodymais grįsta edukacija ir konsultavimas / Research-based education and counseling
– Švietimo lyderystė ir vadyba: skirtingų tipų švietimo įstaigose.
– Mokytojų ekspertiškumas ir kompetencijų ugdymas aukštosiose mokyklose.
– Mokymo ir mokymosi procesų atskleidimas taikant akių judesio sekimo metodikas.
Aukštojo mokslo tyrimai / Higher education
–Profesinis mokytojų rengimas ir ugdymas aukštajame moksle.
-Profesinio tapatumo vytymasis visų studijų lygmenyse.
-Švietimo lyderystė aukštajame moksle.
VI.Ugdymo inovacijos ir kaita / Educational innovation and change
Tyrimų grupės vadovė doc. dr. Judita Kasperiūnienė.
Šios mokslo temos tyrimų kryptys yra: švietimo transformacijos pokyčių visuomenėje; gamtamokslinio ugdymo inovacijos; kultūra ir kūrybiškumas švietime.
Tarptautinės doktorantų vasaros mokyklos
Renginiai edukologijos mokslininkams ir doktorantams
Skelbiami VDU Švietimo akademijos Edukologijos tyrimų instituto mokslo tarybos narių rinkimai
We are pleased to invite you to International Summer School on Qualitative Research 2022 at Vytautas Magnus University, Kaunas, Lithuania.
This year, we invite doctoral students and researchers to the advanced level courses. We do this at the request of our summer school participants, as experience shows that staying at a basic level is no longer worth it.
This year we made the decision to move forward. There will be three days of lectures and seminars. Each day will be devoted to a specific topic – Grounded Theory (Antony Bryant, Prof. PhD, Leeds Becket University, UK), Preparation of Quantitative and Qualitative Scientific Articles (Vilma Zydziunaite, Prof. PhD, Educational Research Institute, Vytautas Magnus University, Lithuania) and Ethnography (Laura Purdy, PhD, Edge Hill University, UK).
Informational assistance at International Summer School on Qualitative Research 2022 will be provided by Vaida Jurgile, PhD (Educational Research Institute, Vytautas Magnus University, Lithuania).
Organisational communication assistance: Marius Daugela, PhD student, Educational Research Institute, Vytautas Magnus University, Lithuania
Seminaras „Quality Criteria for Research – How can research outcomes be evaluated?”
2022 m. sausio 26 d. VDU Edukologijos doktorantų licėjus organizavo I-IV metų doktorantams seminarą „Quality Criteria for Research – How can research outcomes be evaluated?”
Seminaro lektorius – prof. PhD Antony Bryant (Leeds Beckett University, UK)
ŠIUOLAIKINĖS DIDAKTIKOS IR EDUKACIJOS METODŲ NAUDOJIMAS NACIONALINIAME M. K. ČIURLIONIO DAILĖS MUZIEJUJE
Gruodžio 16 d. 15 val.–17.30 val.
Nacionalinis M.K Čiurlionio dailės muziejus
Gruodžio 16 d. 15 val. VDU Edukologijos doktorantų licėjus oranizavo renginį, kurį vedė Nacionalinio M.K Čiurlionio dailės muziejaus edukacijos skyriaus vedėja, edukologė Justė Kutkienė bei jaunesnioji Edukologijos tyrimų instituto mokslo darbuotoja, VDU politikos mokslų doktorantė Donata Bocullo. Tai edukologijos mokslo krypties I-IV metų doktorantams skirtas Šiuolaikinės didaktikos ir edukacijos metodų bei meno patyrimo „lietuoju žvilgsniu“ seminaras Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje.
Seminaras „Oratorinio meno pagrindai”
2021 m. lapkričio 12 d. VDU Edukologijos doktorantų licėjus organizavo I-IV metų doktorantams autorinį seminarą „Oratorinio meno pagrindai”.
Seminaro lektorius: dr. Egidijus Stancikas, aktorius. Vieta: Gimnazijos g. 7, Kaunas. , 203 Salė, Didžioji aula.
Seminaro tikslai:
– perprasti pagrindinį retorikos tikslą, kuris yra: įtikinti, paveikti klausytoją, auditoriją žodžio bei minties galia.
– suvokti, kad retorika – tai ne tik menas pasakyti ir įteigti savo mintį, bet ir gebėjimas suprasti, pagarbiai diskutuoti ir priimti kito mintis.
– įsisavinti, kad ir šio laisvo žodžio meno reikia mokytis, nes retorikos mokymasis – tai žmogaus asmenybės, jo gebėjimų ugdymas, ir tas ugdymas neįmanomas remiantis vien taisyklėmis.
Tarptautinė paroda „Deivės ir kariai: Marijai Gimbutienei – 100“
2021 m. gruodžio 9 d. VDU Edukologijos doktorantų licėjus organizavo I-IV metų doktorantams skirtą išvyką į Istorijų namus (T. Kosciuškos g. 3, Vilnius), kurioje pristatoma paroda „Deivės ir kariai“. Jos metu supažindino su žymiausia pasaulyje lietuve archeologe, VDU absolvente Marija Gimbutiene (1921–1994) ir jos mokslinėmis įžvalgomis. Tai unikali paroda, skirta prof. dr. Marijos Gimbutienės moksliniam keliui.
Lino Kontrimo seminaras „Komunikacinių gebėjimų lavinimas“ doktorantams
LETA konferencija 2022 ,,Švietimo praktika ir tyrimai turbulentiniame pasaulyje“
XIII Edukacinis forumas „Edukologija Lietuvai – moksliniais tyrimais grįsto ugdymo ir švietimo link“.
Vasario 24 d., 15 val. vyks XIII Edukacinis forumas „Edukologija Lietuvai – moksliniais tyrimais grįsto ugdymo ir švietimo link“. Forumo tema – mokytojas praktikas ar mokytojas mokslininkas? Kvalifikacinė pasitikėjimo mokytoju dilema. Forumas vyks virtuliai.
Forumo programa.
Prisijungimas:
https://zoom.us/j/6289736970 (tiesioginė transliacija)
- Edukologijos tyrimų institutas
- Dirbtinio intelekto ir robotikos laboratorija
- Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo katedra
- Lituanistikos ir tarptautinių programų centras
- Moderniųjų didaktikų katedra
- Mokytojų rengimo institutas
- Sportinio ugdymo tyrimų laboratorija
- Švietimo akademijos taryba
- Švietimo pagalbos, fizinio ir sveikatos ugdymo katedra
- Švietimo vadybos ir politikos katedra
- Profesinio tobulinimo institutas
- Lenkų kalbos ir kultūros centras