VDU Švietimo akademijos kanclerio pavaduoto pareigas pradėjo eiti dr. Mindaugas Nefas

Nuo lapkričio 8 d., Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos kanclerio pavaduotojo pareigas pradėjo eiti humanitarinių mokslų daktaras Mindaugas Nefas. Jis pakeitė iki šiol šias pareigas ėjusį prof. Algirdą Raslaną, neseniai išrinktą Kupiškio rajono savivaldybės meru.

Pastaruosius 2,5 metų M. Nefas vadovavo VDU licėjui „Sokratus“, jis yra ilgametis istorijos mokytojas metodininkas, nuo 2011 m. – pradėjo dirbti dėstytoju buvusiame Lietuvos edukologijos universitete, nuo 2018 m. VDU Švietimo akademijos lektorius. Profesinė M. Nefo patirtis itin įvairiapusiška: jis dirbęs ir valstybiniame, ir privačiame sektoriuose, yra sukaupęs solidžią patirtį tiek pedagoginėje, tiek akademinėje veikloje. VDU Švietimo akademijos kanclerio pavaduotojo pareigas jis priėmė kaip didelį iššūkį visų pirma sau pačiam.

„Taip jau sutapo, jog visai neseniai nusprendžiau palikti administracines pareigas mokykloje – atsisveikinau su VDU licėjaus „Sokratus“ direktoriaus ugdymui pozicija. Nors darbas man patiko ir puikiai sekėsi, tačiau norėjosi pokyčių, daugiau laiko skirti mokslinei bei pedagoginei veiklai. Sudomino ambicingi tikslai, kuriuos kelia VDU Švietimo akademijos bendruomenė. Ateinu čia kaip patyręs komandos žaidėjas, turėdamas platų akiratį, įvairių patirčių ir naujų įžvalgų – esu pasiryžęs ne tik tęsti jau pradėtus darbus, bet ir imtis netradicinių sprendimų, jog dar labiau sustiprėtume. Tikiuosi, pateisinsiu lūkesčius. Šios pareigos neabejotinai man pačiam yra didelis iššūkis, tačiau mano kelias ir yra ten, kur yra iššūkių“, – prisipažino M. Nefas.

Tai, kad šiandien mokytojo kelią renkasi gerokai mažiau studentų, nei jų reikia ugdymo įstaigoms, M. Nefas vadina viena didžiausių problemų švietime. Pasak jo, šiandieniniai studentai yra visiškai kitokie, nei buvo stojantieji į universitetus prieš 10 metų. Tad viena prioritetinių komandos užduočių – dažniau eiti į mokyklas, būti šalia mokinių ir mokytojų, jiems patarti, padėti mokytis ir tobulėti, suprantama kalba skleisti žinias apie švietimo iššūkius, inovacijas ir perspektyvas, taip pat vykdyti mokslinius tyrimus, kurie būtų naudojami praktikoje, o ne atgultų į stalčius.

„Švietimo akademijos dėstytojai ir mokslininkai turi būti pagrindinė ekspertinė grupė, kuri pristato ir paaiškina visuomenei svarbiausias švietimo aktualijas, nagrinėja galimus problemų sprendimo būdus. Esame Kaune ir Vilniuje, tad turime megzti dialogą su visuomene, moksleiviais, mokytojais. Trumpai tariant, turime ne tik turėti didelius raumenis, bet ir mokėti juos tinkamai panaudoti. Laikai, kai užtekdavo ištarti „mokytoju būti svarbu ir reikalinga“, jau seniai praeityje. Turime keistis“, – neabejoja M. Nefas.