Kur slypi mokinio sėkmės paslaptis?

Koks veiksnys labiausiai lemia mokinio sėkmę jau vaikystėje? Kodėl vieni mokiniai patys noriai išsikelia tikslus, o kiti vengia bet kokių iššūkių – kas tai lemia? Kaip tinkamai motyvuoti mokinį siekti aukštesnių rezultatų ir ko pamokose dažnai pasigenda vyresniųjų klasių mokiniai? Apie šias ir kitas aktualijas pagal Kupiškio rajono savivaldybės mokyklose vykdyto projekto „Iniciatyva savivaldybėms“ tyrimą buvo diskutuojama ne tik mokinių, bet ir mokytojų pamėgtoje kasmetėje parodoje „Studijos 2019“.

 

„Mokinių pasiekimai: sėkmės veiksnių beieškant“ tema kalbėjusios Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkės teigė, kad sėkmės veiksnių mokslininkai pradeda ieškoti jau vaikystėje, o vienas iš jų yra darbinė atmintis arba, paprasčiausiai tariant, sąmoningas vaiko aktyvus mokymasis, kai jis informaciją išsaugo ir apdoroja (pgl. T. P. Alloway ir R. G. Alloway, 2010). Darbinė atmintis penkiamečiui prognozuoja didesnę akademinę sėkmę nei skaitymo lygis, matematikos lygis, nuostatos, tėvų pagalba, pozityvus požiūris ir motyvacijos lygis. Nors šie veiksniai, žinoma, taip pat svarbūs, vis dėlto pirmiausia derėtų telkti dėmesį į darbinės atminties suaktyvinimą.

Daugiau skaitykite „Švietimo naujienos“ žurnalistės Miglės Lopetaitės straipsnyje.