Ekspertų forume – apie mokymo programų reformas
Rugsėjo 18 d., antradienį, 10–16.30 val., VDU S. ir S. Lozoraičių muziejuje (K. Donelaičio g. 58) vyks ekspertų forumas „General Education Curriculum Reform and Teacher Education“ („Vidurinio ugdymo bendrųjų programų reforma ir mokytojų ugdymas“).
Pastaraisiais metais nemažai valstybių inicijavo vidurinio ugdymo bendrųjų programų reformas. Šios iniciatyvos yra glaudžiai susijusios su globaliais iššūkiais dėl XXI a. kompetencijų. Nors Pasaulio ekonomikos forumas paskelbė sąrašą svarbiausių kompetencijų, kurios turėtų būti tobulinamos siekiant gyventi ir dirbti šiuolaikinėse visuomenėse, tačiau išlieka klausimas, kaip reikėtų keisti nacionalines mokymo programas, atnaujinant jas ir atsižvelgiant į naujus poreikius.
Nors yra taikomi įvairūs strateginiai mokymo programų keitimo metodai, galima pastebėti tam tikras bendras tendencijas: ribų tarp skirtingų disciplinų susiliejimas, susitelkimas ties reiškinių, o ne disciplinų tyrinėjimu, multidisciplininis problemų sprendimas, atvejų analizė; mokymosi personalizavimas ir individualizavimas atsižvelgiant į individualius ir konkrečius mokymosi poreikius, įtrauktis, mokymosi technologijų ir skaitmenizacijos plėtra. Tai pagrindinės, tačiau ne visos, tendencijos, kurios rodo, jog pokyčiai nacionalinėse mokymo programose negali įvykti nekeičiant mokytojų ugdymo ir rengimo sistemos.
Ekspertų forumas siekia pristatyti geriausias mokymo programų reformos ir mokytojų ugdymo patirtis regione ir pradėti diskusiją apie naujus metodus, iniciatyvas ir projektus. Dalyvauti kviečiami nacionaliniai ekspertai ir praktikai iš Švietimo ir mokslo ministerijos, savivaldybių, aukštojo mokslo institucijų ir mokyklų vadovybių.