Ko mokysis naujos kartos mokytojas?

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkai klausia savęs: „Kaip turime atnaujinti pedagogus rengiančias programas, kad naujos kartos mokytojas gebėtų kurti ugdymo aplinką be kliūčių kiekvienam ugdytiniui?“

Mokslas įrodo, kad nėra didesnės paskatos veikti, panaudojant visas savo potencines galias, kaip įprasminta veikla ir nuolat joje patiriama sėkmė. Siekdami sukurti įrankius ir pasidalinti jais su pedagogais, VDU mokslininkų komanda vykdo „Erasmus+“ programos projektą „Ugdymo proceso transformavimo skirtinguose edukaciniuose kontekstuose prielaidos, taikant įtraukiojo ugdymo strategijas“.

Projekto veikloje dalyvauja keturių Europos šalių universitetai, į komandą pasitelkę po vieną savo šalies bendrojo ugdymo mokyklą:

* Vienos universitetas ir mokykla „LWS Steinbrechergasse“ (Austrija).

* Laplandijos universitetas ir mokykla „Aleksanteri Kenan koulu“ (Suomija).

* Krokuvos pedagoginis universitetas ir „Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych nr 9 w Krakowie“ (Lenkija).

* Vytauto Didžiojo universitetas ir „Vilniaus Balsių progimnazija“ (Lietuva).

Projekto dalyviai kuria ugdymo modelį, kuris skatins tradicinių mokyklų transformaciją į skirtingiems mokinių poreikiams atviras, savivaldų mokinių mokymąsi skatinančias ugdymo aplinkas. Projekto dalyviai, analizuodami Harvardo mokslininkų pasiūlytą ugdymo strategiją „Universal design for learning“ ir Edinburgo universiteto mokslininkų siūlomą „Vaiko gerovės švietime strategiją“ bei dalindamiesi skirtinga savo šalių patirtimi, kurs ugdymo sistemą transformuojantį modelį, kurį išbandys projekte dalyvaujančių mokyklų pedagogai. Mokslininkai, vykdydami mokslinį tyrimą, vertins ugdymo modelio efektyvumą, jį nuolat tobulins, o baigiantis projektui, patirtį paskleis savo šalių mokyklų pedagogams ir pasaulio mokslininkams.

Siekiant, kad geroji patirtis pasiektų kiekvieną vaiką jo klasėje ir keistų savijautą mokykloje, skatintų norą mokytis, augintų jo išmanymą ir socialinį kapitalą, projekto metu sukurtos ugdymo metodikos bus perkeliamos į studijų programas, rengiančias naujos kartos mokytoją.