Diskusija „Mokslininko intelektinė lyderystė aukštajame moksle: kur esame ir kur einame?“
Vilniaus knygų mugėje vasario 20 d. (ketvirtadienį) 15 val. 3.1 konferencijų salėje vyks diskusija „Mokslininko intelektinė lyderystė aukštajame moksle: kur esame ir kur einame?“ ir Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos (VDU) doc. dr. Vilmos Žydžiūnaitės monografijos „Mokslininko intelektinė lyderystė aukštajame moksle: poreikis, veiksniai ir iššūkiai“.
Diskusija „Mokslininko intelektinė lyderystė aukštajame moksle: kur esame ir kur einame?“ iškels klausimą, kas yra intelektinė lyderystė ir kaip šią sąvoką galima suprasti šiuolaikiniame universitete? Remiantis Lietuvos universitetuose ir kolegijose dirbančių mokslininkų interviu bei apklausų tyrimų rezultatais, knygoje teigiama, kad svarbu apibrėžti ir susigrąžinti intelektinę lyderystę kaip atsvarą vyraujančiai aukštojo mokslo vadybos kultūrai. Autorės teigimu, mokslininkai šiuo metu paversti siaurai apibrėžtais aukštojo mokslo žinių verslininkais. Norėdami atlikti savo vaidmenį, jie turi suderinti akademinės laisvės privilegijas su akademinės pareigos atsakomybe. Mokslininkai naudojasi savo akademine laisve kaip kritikai ir šalininkai, tačiau taip pat turi būti mentoriai, vertybių puoselėtojai, įgalintojai, aukštojo mokslo ambasadoriai ir komunikuoti mokslo idėjas. Išskiriamos keturios intelektualinio vadovavimo kryptys: žinių gamintojas, akademinis pilietis, ribų peržengėjas ir visuomenės intelektualas. Šios orientacijos iliustruojamos atsižvelgiant į mokslininkų karjerą ir parodo, kaip galima geriau suprasti intelektinę lyderystę kaip kaitos, inicijavimo bei aukštojo mokslo vertybių saugojimo veiklą.