Tarptautinė konferencija „Įtraukusis ugdymas vaiko sėkmei“

Akivaizdu, pandemija turės įtakos lietuvių ekonominiam, socialiniam, kultūriniam gyvenimui. 2019 metais kas penktas žmogus Lietuvoje gyveno žemiau skurdo ribos. Deja, pandemija dar pakoreguos šiuos skaičius, o neigiamus padarinius pajus keli šimtai tūkstančių moksleivių. Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos Profesinio tobulinimo instituto vadovės prof. dr. Giedrės Kvieskienės tikinimu, dar labiau išaugs švietimo pagalbos specialistų poreikis.

„Deja, statistika, jog daugiau nei pusė milijono gyventojų gyvena žemiau skurdo ribos, nedžiugina. Karantino laikotarpiu skurdo ir socialinės atskirties problemos yra dar aktualesnės ir būtina ieškoti sprendimų“, – sako prof. dr. G. Kvieskienė.

Mokslininkės tikinimu, pandemijos metu privalu nepamiršti moksleivių ir dar efektyviau užtikrinti vaiko ir šeimos gerovę. Daugėjant socialiai ir emociškai apleistų, specialiųjų poreikių bei sudėtingas situacijas išgyvenančių vaikų skaičiui, socialinio pedagogo vaidmuo darosi vis didesnis. Deja, VDU atliktas mokslininkų tyrimas parodė, jog 2019 metais trūko 504 pedagoginės pagalbos specialistų. Po ketverių metų jų Lietuvos mokyklose reikės dar mažiausiai 726.

Šiandien būtina garsiai kalbėti apie švietimo pagalbos specialistų vaidmenį mokymosi įstaigose ir jų įtaką visuomenei. Tam pritaria Lietuvos socialinių pedagogų asociacijos direktorė dr. Auksė Petruškevičiūtė. „Jeigu matome, kad kokiai nors Lietuvos kaimo ar miesto mokyklai kažko reikia ar kur nors vaikai patiria ugdymo bei psichologinių problemų, tiesiog imkimės jas spręsti. Imkimės darbų, kurie neatidėliotini. Turime kalbėtis ir ieškoti sprendimų čia ir dabar“, – sako dr. A. Petruškevičiūtė.

Tad VDU Švietimo akademijos Profesinio tobulinimo institutas kviečia Lietuvos ir užsienio mokslininkus dalintis efektyviausiomis įtraukiojo ugdymo patirtimis. Gruodžio 21–22 d. organizuojama tarptautinė konferencija „Įtraukusis ugdymas vaiko sėkmei“, skirta paminėti socialinės pedagogikos programos įkūrimo 30-metį.

Tarptautinėje konferencijoje pranešimus skaitys beveik 60 pranešėjų iš Estijos, Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Turkijos, Suomijos ir kitų užsienio šalių universitetų. Vienas pagrindinių konferencijos pranešimų – Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegijos gerosios patirties pasidalinimas, dalyvaujant Europos Sąjungos COST tarptautiniame tyrimu tinkle „Žaidimai vaikams su negalia“.

„Šiuo sudėtingu laikotarpiu kartu su geriausiais savo srities profesionalais ieškome alternatyvių įtraukiojo švietimo metodikų ir siekiame dalintis šiomis gerosiomis praktikomis savo šalyje ir už jos ribų“, – teigė Vytauto Didžiojo universiteto rektorius akademikas Juozas Augutis.

Konferencijoje bus pristatytos sėkmingos Lietuvos bei užsienio šalių įtraukiojo švietimo patirtys, o renginys kvies mokslininkus ir praktikus interaktyvioms diskusijoms.

Registracija į konferenciją: https://bit.ly/2VXEXkZ

Konferencijos programa.