Virtualus renginys „#TAPKMOKYTOJU. Mokomojo dalyko pedagogika: filosofijos ir etikos pedagogika“.

Balandžio 28 d., ketvirtadienį, 16 val. vyks virtualus renginys „#TAPKMOKYTOJU. Mokomojo dalyko pedagogika: filosofijos ir etikos pedagogika“.
Virtualiame renginyje bus pristatyta Mokomojo dalyko pedagogikos: filosofijos ir etikos pedagogikos bakalauro programa, vykdoma VDU Švietimo akademijoje Kaune.
Renginio programa:
16.00 – 16. 05. VDU Filosofijos katedros vedėjo dr. Manto – Antano Davidavičiaus sveikinimo žodis.
16. 05. – 16. 15. Doc. dr. Odeta Norkutė „Apie filosofijos ir etikos pedagogikos studijas VDU ŠA“.
16. 15. – 16. 35. Prof. dr. Gintautas Mažeikis. Pranešimas: Filosofijos studijos po vergo ir pono.
16. 35. – 16. 45. Moderniųjų didaktik7 katedros vedėjo doc. dr. Lino Jašinausko pristatymas.
16. 45. – 17. 05. Doc. dr. Augustinas Dainys. Pranešimas „Sokratas kaip pedagogas, arba kodėl būtinas antikinio filosofinio ugdymo renesansas“
17. 05 – 17. 15. Dr. Ernestas Jančenkas. Studento studijų ir darbo istorija.
17. 15. – 17.35. Doc. dr. Liutauras Degėsys. Pranešima „ Ar knygos turi ugdyti jaunumą? Filosofo, pedagogo ir literato asmeninė istorija“.
16.00 – 16. 05. VDU Filosofijos katedros vedėjo dr. Manto – Antano Davidavičiaus sveikinimo žodis.
16. 05. – 16. 15. Doc. dr. Odeta Norkutė „Apie filosofijos ir etikos pedagogikos studijas VDU ŠA“.
16. 15. – 16. 35. Prof. dr. Gintautas Mažeikis. Pranešimas: Filosofijos studijos po vergo ir pono.
16. 35. – 16. 45. Moderniųjų didaktik7 katedros vedėjo doc. dr. Lino Jašinausko pristatymas.
16. 45. – 17. 05. Doc. dr. Augustinas Dainys. Pranešimas „Sokratas kaip pedagogas, arba kodėl būtinas antikinio filosofinio ugdymo renesansas“
17. 05 – 17. 15. Dr. Ernestas Jančenkas. Studento studijų ir darbo istorija.
17. 15. – 17.35. Doc. dr. Liutauras Degėsys. Pranešima „ Ar knygos turi ugdyti jaunumą? Filosofo, pedagogo ir literato asmeninė istorija“.
Registracija: https://forms.office.com/r/Q5qYySaXKk
Vakarų filosofinėje tradicijoje buvo manoma, kad pagrindinis filosofijos įrankis yra protas ir šiuo protu pažįstamas pasaulis. Pasak programos rengėjo, filosofo Augustino Dainio, nėra tokio proto, kuris būtų duotas savaime. Jis yra ilgalaikio, lėto ir neretai skausmingo ugdymo(si) rezultatas. Šiuo būdu kalbėti apie susiformavusį protą negalime nekalbėdami apie jo ugdymo(si) istoriją, nes būtent ugdymas(is) suformuoja protą ir jis nėra savaiminė ir substancinė duotis. Lietuvoje jau kelis dešimtmečius kalbama apie filosofijos ir etikos pamokų svarbą mūsų mokyklose. Specializacijos programos rengėjų tikinimu, filosofijos nauda yra plati ir šie du įrankiai padeda analizuoti įvairias temas: tiek praktines, tiek abstrakčias, tiek egzistencines.
VDU Švietimo akademijos edukologai, filosofijos ir etikos srities mokslininkai pastebi, jog šiandien mokyklose labai svarbus ugdytojo vaidmuo ir būtina kurti kritiškai mąstančią kartą. „Kadangi protas, etinės nuostatos, grožio pajauta yra išugdomi kultūriškai formuojant kiekvieno žmogiško organizmo savitumą ir nėra savaiminė tikrovė, kuri būtų duota anapus ugdymo, tai ugdymas tampa pirmąja filosofija ir yra svarbiausia buvimo žmogumi sąlyga. Žmogumi ne gimstama, bet juo tampama ugdantis. Ugdymas(is) prasideda tik ką gimus ir tęsiasi visą žmogaus gyvenimą Filosofo pašaukimas yra ugdytojiškas pašaukimas, kreipiant ugdytinių žiūrą nuo nuomonės į tiesą. Išsivadavęs ir pažinęs tiesą, filosofas pasišvenčia pedagogikai – moko jaunuolius matyti ir atpažinti neiškreiptą tikrovę“, – sako programos rengėjas, filosofas doc. dr. Augustinas Dainys.