Virtualus renginys „#TAPKMOKYTOJU. Mokomojo dalyko pedagogika: filosofijos ir etikos pedagogika“.

Gegužės 12 d., ketvirtadienį, 14 val. vyks virtualus renginys „#TAPKMOKYTOJU. Mokomojo dalyko pedagogika: filosofijos ir etikos pedagogika“.
Virtualiame renginyje bus pristatyta Mokomojo dalyko pedagogikos: filosofijos ir etikos pedagogikos bakalauro programa, vykdoma VDU Švietimo akademijoje Kaune.
14.00–14.10. Doc. dr. Odeta Norkutė. Apie filosofijos ir etikos pedagogikos studijas VDU ŠA.
14. 10.–14. 20. Dr. Mantas – Antanas Davidavičius. Apie filosofijos ir etikos mokytojo darbo mokykloje pašaukimą
14. 20. –14. 45. Doc. dr. Augustinas Dainys. Sokratas kaip pedagogas, arba kodėl būtinas antikinio filosofinio ugdymo renesansas.
14 45.–14.50. Doc. dr. Linas Jašinauskas. Pabaigos žodis.
Vakarų filosofinėje tradicijoje buvo manoma, kad pagrindinis filosofijos įrankis yra protas ir šiuo protu pažįstamas pasaulis. Pasak programos rengėjo, filosofo Augustino Dainio, nėra tokio proto, kuris būtų duotas savaime. Jis yra ilgalaikio, lėto ir neretai skausmingo ugdymo(si) rezultatas. Šiuo būdu kalbėti apie susiformavusį protą negalime nekalbėdami apie jo ugdymo(si) istoriją, nes būtent ugdymas(is) suformuoja protą ir jis nėra savaiminė ir substancinė duotis. Lietuvoje jau kelis dešimtmečius kalbama apie filosofijos ir etikos pamokų svarbą mūsų mokyklose. Specializacijos programos rengėjų tikinimu, filosofijos nauda yra plati ir šie du įrankiai padeda analizuoti įvairias temas: tiek praktines, tiek abstrakčias, tiek egzistencines.
VDU Švietimo akademijos edukologai, filosofijos ir etikos srities mokslininkai pastebi, jog šiandien mokyklose labai svarbus ugdytojo vaidmuo ir būtina kurti kritiškai mąstančią kartą. „Kadangi protas, etinės nuostatos, grožio pajauta yra išugdomi kultūriškai formuojant kiekvieno žmogiško organizmo savitumą ir nėra savaiminė tikrovė, kuri būtų duota anapus ugdymo, tai ugdymas tampa pirmąja filosofija ir yra svarbiausia buvimo žmogumi sąlyga. Žmogumi ne gimstama, bet juo tampama ugdantis. Ugdymas(is) prasideda tik ką gimus ir tęsiasi visą žmogaus gyvenimą Filosofo pašaukimas yra ugdytojiškas pašaukimas, kreipiant ugdytinių žiūrą nuo nuomonės į tiesą. Išsivadavęs ir pažinęs tiesą, filosofas pasišvenčia pedagogikai – moko jaunuolius matyti ir atpažinti neiškreiptą tikrovę“, – sako programos rengėjas, filosofas doc. dr. Augustinas Dainys