2025 m. sausio mėn. Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijoje atidarytas Švietimo pagalbos kompetencijų centras. Centro veikloje ypatingas dėmesys teikiamas švietimo inovacijoms skatinti ir įgyvendinti, inovatyvioms studijų ir kvalifikacijos kėlimo programoms rengti, studijų kokybei užtikrinti, tarpdisciplininiams tyrimams atlikti bei aukštoms akademinėms kompetencijoms telkti.
Švietimo pagalbos kompetencijų centro įkūrimo idėja kilo prieš penkerius metus Švietimo akademijoje rengiant studijų programas – bakalauro programą „Specialioji pedagoginė pagalba“ ir tarpkryptinę magistro programą „Kalbėjimo ir kalbos terapija“. Siekiant inovatyviai rengti skirtingų specializacijų specialiuosius pedagogus ir logopedus, buvo itin svarbu sukurti tinkamą infrastruktūrą, kuri padėtų užtikrinti aukštą studijų kokybę. Ši infrastruktūra sudaro sąlygas studijas grįsti reflektyviosios praktikos modeliu bei tyrimine veikla ir visų pakopų studentams mokytis per praktines simuliacijas, atlikti tyrimus, mokytis bendradarbiaujant, išbandyti naujus metodus bei metodikas, kurti ir vertinti specializuotas priemones.
Centre bus pritaikomos ir išbandomos įvairios vaiko raidos vertinimo metodikos, kuriamos rekomendacijos, skirtos tobulinti specialiosios pedagoginės pagalbos, įtraukiojo ugdymo ir reabilitacijos praktikas, – apie centro įkūrimą pasakoja idėjos autorė, VDU Švietimo akademijos dėstytoja prof. dr. Stefanija Ališauskienė.
Centre veikia 4 laboratorijos:
- Sensorinės integracijos laboratorija
- Specialiosios pedagoginės pagalbos laboratorija
- Neurogrįžtamojo ryšio laboratorija
- Logopedinės pagalbos laboratorija
Centro tikslai:
- Sudaryti tinkamą personalizuoto bei probleminio mokymosi principais grįstų studijų infrastruktūrą ir užtikrinti I pakopos studijų programos „Specialioji pedagoginė pagalba“ sėkmingą įgyvendinimą bei aukštą studijų kokybę.
- Sudaryti tinkamą tyrimine veikla bei reflektyviosios praktikos modeliu grįstų II pakopos studijų infrastruktūrą, kokybiškai parengti ir pradėti įgyvendinti magistro lygmens studijų programą „Klinikinė logopedija / Kalbos terapija“.
- Sudaryti sąlygas III pakopos studentams doktorantams atlikti mokslinius pilotinius tyrimus, išbandyti naujai sukurtus metodus, metodikas, priemones.
- Sudaryti tinkamas sąlygas visų pakopų bei įvairių studijų programų studentams mokytis bendradarbiaujant praktikoje, per praktiką ir iš praktikos, t. y., per įrodymais grįstą praktiką.
- Sudaryti sąlygas naudojantis centre esančia įranga, instrumentais, priemonėmis atlikti mokslinius tyrimus ir tyrimų rezultatus panaudoti studijų procese; rengti metodikas bei rekomendacijas specialiosios pedagoginės pagalbos, įtraukiojo ugdymo bei kitų krypčių pagalbos praktikai tobulinti.
- Inicijuoti ir teikti tyrimų įrodymais grįstas konsultacijas tarpdisciplininėms specialistų komandoms švietimo pagalbos organizavimo, ugdymo strategijų, įtraukiojo ugdymo bei vaiko gerovės užtikrinimo klausimais.
- Skleisti visuomenėje edukologijos bei tarpdisciplininių mokslinių tyrimų rezultatus ir prisidėti prie vaiko gerovės Lietuvoje.
- Inicijuoti ir dalyvauti nacionaliniuose bei tarptautiniuose mokslo programų projektuose, bendradarbiauti su šalies ir užsienio mokslo tinklais.
Centro atidarymo akimirkos.