Švietimo vadybos magistrantai lankėsi Nyderlanduose, kur susipažino su olandų švietimo sistema

Rugsėjo 23 dieną būrys esamų ir būsimų ugdymo įstaigos vadovų, studijuojančių švietimo vadybos magistrantūros programoje (studijos finansuojamos įgyvendinant projektą „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“) iš įvairių Lietuvos kampelių rinkosi kelionei į Nyderlandus. Kelionės tikslas – susipažinti su Nyderlandų švietimo sistema, aplankyti ugdymo įstaigas, pasidalinti savąja ir pasisemti patirties iš NHL Stenden University of Applied Sciences studijuojančių švietimo lyderystės magistrantūros (MEL) studentų bei InnovationLab veiklų.

Nyderlanduose per dvi dienas aplankytos 5 skirtingos ugdymo įstaigos – nuo pradinio ugdymo (kuris toje šalyje prasideda nuo 4 metų) iki profesinio mokymo įstaigų ir NHL Stenden universiteto, dalyvauta paskaitose kartu su magistrantais, susipažinta su pedagogų rengimu ir pačia universiteto aplinka.

37 studentai ieškojo atsakymų į aktualius klausimus: kaip atrodo ugdymo aplinkos, kokios inovacijos diegiamos, kaip organizuojamas įtraukusis ugdymas, kaip į ugdymo procesus įtraukiami tėvai, kaip ugdomi ypatingi vaikai ir daug kitų.

Priimančios ugdymo įstaigos geranoriškai priėmė lietuvaičius. Įdomu, kad vizitus organizavo esami arba buvę MEL studentai.

Studentų įspūdžiai patys geriausi:

  • patirtis praturtino požiūrį į ugdymą – Nyderlanduose mokiniai pasižymi itin aukštu išauklėjimo lygiu, o pati švietimo sistema skatina laisvę, kūrybiškumą ir savarankiškumą. Pastebėtina, kad didelis dėmesys skiriamas ne tik akademiniams pasiekimams, bet ir socialinių bei emocinių įgūdžių ugdymui, kas suteikia mokiniams stiprų pagrindą ateičiai.
  • puikus profesinis orientavimas nuo 12 m. realiai išbandant profesijas, atviros tikslingos erdvės, pozityvus mikroklimatas, atsakingas požiūris į mokytojo, vadovo profesiją, pareigas.
  • geriausia gyva patirtis. Pažintys, nauji žmonės, inovatyvūs mokymo būdai!
  • labai sužavėjo, jog specialiųjų poreikių mokiniams suteikiama atskira erdvė – vadinamoji Einšteino klasė, kurioje jie gali gauti reikiamą paramą ir dėmesį.
  • labai didelį įspūdį paliko inovacijų laboratorija ir šiltas bei mielas dėstytojų priėmimas.
  • charizmatiška dėstytoja sužavėjo, įdomios įžvalgos.
  • paskatino pažiūrėti į mūsų mokyklos spalvas, ką stiprina mūsų dizainas, kokias galimybes turime tobulinti.

Tai tik maža dalis studentų išsakytų minčių, tačiau jie pasižadėjo: stažuotės metu įgytos įžvalgos, patirtys, bus susistemintos, organizuojami gerosios patirties renginiai įstaigose, o pritaikyta praktinė patirtis įstaigoje skleidžiama mieste ir šalyje.

Užsimezgusi draugystė nenutrūks – studentai iš Nyderlandų taip pat planuoja aplankyt Lietuvą.

Projektas Nr. 10-046-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę.