VDU Švietimo akademijoje – rekordinis stojančiųjų į profesines studijas „Pedagogika“ skaičius

2025 m. priėmimas į Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos profesines pedagogikos studijas Kaune ir Vilniuje sulaukė rekordinio susidomėjimo – pateiktos net 329 paraiškos, kai tuo tarpu 2024 m. pirmame etape jų buvo 220. Tai reiškia, kad paraiškų skaičius išaugo daugiau nei 60 proc.
„VDU valstybės finansuojamų vietų šiemet turime 130, tad dėl vienos tokios vietos varžosi beveik kas trečias stojantysis. Džiaugiamės, jog kasmet daugėja norinčiųjų tapti mokytojais – tai ir programos kokybės, ir bendro pedagoginės profesijos prestižo augimo rezultatas“, – teigia VDU Švietimo akademijos profesinių studijų „Pedagogika“ programos vadovė doc. dr. Odeta Norkutė.
Studijos brandiems pasirinkimams
Į profesines studijas „Pedagogika“ VDU Kaune ir Vilniuje kviečiami jau aukštąjį išsilavinimą įgiję asmenys, nusprendę rinktis pedagogo kelią. Tai – motyvuoti, brandūs, turintys įvairialypę gyvenimišką ir profesinę patirtį. Studijuoti pedagogiką pasirenka žmonės iš labai įvairių sričių: nuo teisės, verslo, inžinerijos, medicinos ar menų iki kariuomenės, transporto ir bankininkystės.
„Šie žmonės į studijas ateina vedami aiškaus tikslo – būti mokytojais. Jie labai atvirai kalba apie šio pasirinkimo prasmę. Mes siekiame juos ne tik paruošti profesijai, bet ir sukurti bendraminčių bendruomenę, kurioje kiekvienas jaučiasi palaikytas, girdimas ir augantis“, – sako doc. dr. O. Norkutė.
Dvi kryptys – dar didesnis patrauklumas
Šiemet prie išaugusio susidomėjimo prisidėjo ir nauja galimybė: šalia įprastos vienerių metų trukmės pedagogikos studijų programos pristatytas dvejų metų modelis, kuris leidžia ne tik įgyti pedagogo kvalifikaciją, bet ir pasirengti dėstyti konkretų dalyką.
Pasak O. Norkutės, šis naujas studijų modelis padės spręsti tam tikrų dalykų mokytojų trūkumo problemas Lietuvos mokyklose. „Nors skaičiai yra preliminarūs, bet gerai matome tendencijas – lietuvių kalbos ir literatūros (daugiau kaip 40 pasirinkimų), matematikos (29 , anglų kalbos (25 ), istorijos (16 , biologijos (19 , informatikos (11 ), – teigia O. Norkutė.
Mokytojų reikia visur – VDU studentai renkasi regionus
VDU Švietimo akademijos profesinių studijų „Pedagogika“ studentai ir absolventai aktyviai renkasi ne tik didmiesčius, bet ir regionus. Jie praktiką atlieka arba jau dirba tokiose vietovėse kaip Plungė, Biržai, Druskininkai, Kudirkos Naumiestis, Gargždai, Molėtai, Vilniaus ir Kauno rajonų miesteliai ir dešimtys kitų.
„Tai rodo, kad pedagogų trūkumo problemos sprendimas per tokias studijas nėra tik deklaratyvus, tai realūs žmonės, jau dirbantys ar pasiruošę dirbti įvairiose Lietuvos mokyklose. Turėjome net užsienio lituanistinių mokyklų mokytojų grupę iš 10 užsienio šalių – tai tik parodo, koks platus ir įkvepiantis šios programos poveikis“, – sako doc. dr. O. Norkutė.
Pedagogikos prestižas auga
VDU Švietimo akademijos kanclerė prof. dr. Lina Kaminskienė pažymi, kad išaugęs stojančiųjų skaičius – ne atsitiktinumas. „Vis daugiau žmonių karjeros kelią pradeda projektuoti mokykloje. Prie šios tendencijos prisideda ne tik studijų kokybė, bet ir vis didesnis visuomenės dėmesys mokytojo profesijai: tai augantys atlyginimai, tarptautinis bendradarbiavimas, gerosios praktikos viešinimas. Nors iššūkių išlieka, viešas diskursas pamažu keičiasi, o mokytojo kelias tampa vis patrauklesnis“, – sako L. Kaminskienė.
Remiantis Valstybės kontrolės duomenimis, net 80 proc. VDU profesinių studijų „Pedagogika“ absolventų sėkmingai įsidarbina mokyklose, ir tai patvirtina – šios studijos yra vienas veiksmingiausių sprendimų stiprinant Lietuvos švietimo sistemą.
Pasak VDU Švietimo akademijos kanclerės L. Kaminskienės, vis dar mokyklos susiduria su rimtu iššūkiu – išlaikyti jaunus mokytojus. „Kartu su mokyklomis, jų vadovais sprendžiame, kaip išlaikyti jaunus mokytojus, nes matome, kad pirmieji treji metai dažnai būna kritiniai. Šiuo laikotarpiu ypač svarbi mokyklos vadovo, mokytojų-mentorių parama, palaikymas, bendradarbiavimas“, – pabrėžia L. Kaminskienė.
Šiuo metu vyksta pagrindinis priėmimas į bakalauro studijas, šiemet VDU Švietimo akademija kviečia jaunuolius klausyti širdies balso, o ne šimto pamokytojų ir tapti mokytojais. „Skatiname jaunuolius ne pasiduoti stereotipams, o rinktis savo profesinį kelią. Mokykloms ir švietimo sistemai reikia jaunų, motyvuotų, kūrybingų, veržlių mokytojų, novatorių bei lyderių! Mokymosi įstaigose turi būti mokytojų kaita“, – sako L. Kaminskienė.