VDU švietimo vadybos magistrantai gilino žinias Vokietijoje: vizitas Klax tinklo mokyklose
Rugsėjo 25-28 dienomis Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos Švietimo vadybos magistrantūros programos studentai (studijos finansuojamos įgyvendinant projektą „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“) vyko į mokyklų tinko Vokietijoje pristatymą. Kelionės tikslas – susipažinti su Vokietijos švietimo sistema, aplankyti Klax ugdymo įstaigas, pasisemti įkvėpimo bei naujos patirties stebint veiklas nuo ikimokyklinio ugdymo įstaigos veiklų organizavimo iki pedagogo rengimo.
Vokietijoje Berlyne susipažinta su švietimo sistemos ypatybėmis, aplankyta ikimokyklinio ugdymo įstaiga, bendrojo ugdymo mokykla ir profesinė mokykla, kurioje studijuoja būsimi ikimokyklinio ugdymo mokytojai ir pagalbos specialistai. Taip pat išklausytos paskaitos Klax centre apie ugdymo turinio planavimą, grįžtamojo ryšio teikimą, mokymosi proceso reflektavimą ir mokymąsi pagrįsta projektine veikla.
VDU Švietimo vadybos studijų studentai stebėjo įvairias aplinkas, dalyvavo pamokose, diskutavo su įstaigų vadovais, pedagogais. Susitikimai Klax įstaigos aplinkose suteikė galimybę pamatyti ikimokyklinio ugdymo įstaigoje vykstančius inovatyvius procesus, kas susiję su vaiko stebėjimu, ugdymo turinio planavimo etapais, erdvių planavimu, bendradarbiavimu su tėvais, IT technologijų taikymu. Bendrojo ugdymo mokykloje didelis dėmesys buvo sutelktas į besimokančiojo įtraukimą į ugdymo procesą, grįžtamojo ryšio teikimą, savivaldų mokymąsi ir reflektavimą. Profesinėje mokykloje atkreiptas dėmesys į būsimų mokytojų ir pagalbos specialistų programos sudedamąsias dalis, erdves studijų procesui organizuoti, inovatyvius metodus, kurių pagalba siekiama plėtoti būsimų specialistų kompetencijas.
„Klax tinklas sužavi savo filosofija, kur akcentuojama pagarba kiekvienam vaikui, kūrybiškumo puoselėjimas, savivaldaus mokymosi ugdymas, inovacijų diegimas. Galima buvo pastebėti, kad kiekvienoje grandyje kalbama apie bendruomeniškumą: pusryčiai kartu, rytinis veiklų planavimas ir jų aptarimas dienos pabaigoje, nuolatinis pedagogų bendradarbiavimas, vaiko stebėjimas ir diskusija apie tai kaip sekasi vaikui, informacijos apie kiekvieną vaiką (suskaitmenintos) aptarimas ir pokalbiai su tėvais, nuolatinis reflektavimas, studentų įtraukimas į Klax dienos rutiną“, – sako VDU Švietimo akademijos kanclerio pavaduotoja doc. dr. Ilona Tandzegolskienė-Bielaglovė.
Keletas studentų išsakytų minčių:
- Įdomi ir įkvepianti patirtis. Daug idėjų, minčių, ką galėtume pritaikyti savo mokykloje.
- Labai daug žinių, naujų idėjų ir metodų. Tik reikia susidėlioti, susistruktūruoti, ….ir parsivežti į įstaigą. Unglaubliche Momente!
- Labai patiko ugdymosi aplinkos, ugdymo filosofija, komandinio darbo rezultatai.
- Viskas dėl mokinių, vaikams – puikiai sukurtos erdvės, laisvė rinktis.
- Įspūdžių pilna diena!! Neįkainojama ir vertinga patirtis!
- Įspūdį paliko puikios edukacinės erdvės bei priemonės.
- Parsivešiu naujų idėjų darbiniai aplinkai. Patiko priemonės, neperkrautos bent jau darželio grupės, didelės erdvės, įsivertinimų bloknotai. Įspūdžiai puikūs!
- Labai patiko muzikinis užsiėmimas studentų rengimo centre, kuriame galėjome susipažinti su ten besimokančiai mokiniais.
- Laisvė kurti ir augti visomis prasmėmis.
Stažuotė studentams pateikė naujų įžvalgų, sudarė galimybę įsitraukti ir mokytis kartu, reflektuoti patirtį ir apgalvoti kas gali būti pritaikoma iš matytų pavyzdžių ir kas visgi jau yra kiekvieno studento įstaigoje gera patirtis ir dalintis tuo patyrimu.
Tvirtas bendradarbiavimas su Klax įstaiga ir kolegomis tęsiasi, nes pavasario semestre suplanuotas ikimokyklinio ugdymo specialistų ir studentų jau ketvirtasis apsilankymas VDU Švietimo akademijoje ir darželyje „Mažųjų akademija“.
Projektas Nr. 10-046-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“, finansuojamas „NextGenerationEU“ lėšomis.