VDU vyko tarptautinė konferencija „Įgalinantis švietimas: įtraukios daugiakultūrės aplinkos plėtojimas bendrajame ugdyme“
Spalio 2–3 d., Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijoje Vilniuje vyko tarptautinė konferencija „Įgalinantis švietimas: įtraukios daugiakultūrės aplinkos plėtojimas bendrajame ugdyme“, skirta gerinti įtraukų kitakalbių vaikų ugdymą, ir parengti rekomendacijas dėl daugiakalbio švietimo mokyklose, priimant iš kitų šalių atvykstančius mokinius bei integruojant juos į mūsų švietimo sistemą.
Pastaraisiais metais visuomenėje aktuali tema – grįžusių ir atvykusių vaikų integracija Lietuvos mokyklose, tad VDU ir kitų aukštųjų mokyklų mokslininkai, tyrėjai, švietimo ekspertai, mokytojai susirinko į konferenciją, kur vyko panelinė diskusija „Švietimas daugiakultūrėje aplinkoje: iššūkiai ir galimybės Europos šalyje“. Diskusijoje savo šalių patirtimis dalinosi Vokietijos Saarlando universiteto mokslininkas Stefanie Haberzettl, Lenkijos Nacionalinės švietimo komisijos universiteto mokslininkė Joanna Rokita-Jaskov , Jungtinės Karalystės švietimo ekspertas Chris Sowton, VDU Švietimo akademijos kanclerė prof. dr. Lina Kaminskienė. Diskusiją moderavo VDU Komunikacijos fakulteto prorektorė prof. dr. Vilma Bijeikienė.
„Konferencijos tema – švietimas daugiakultūrėje aplinkoje, Lietuvos mokyklose priimant mokinius iš kitų šalių. Neretai tai laikoma iššūkiu, su kuriuo susiduria mūsų švietimo sistema. Bet kartu – tai ir galimybė, pirmiausia – praturtinti ugdymo procesą ir mokinių bei mokytojų patirtis jame. Mes, Britų taryba, jau devynis dešimtmečius visame pasaulyje plėtojame kultūrinius ryšius ir švietimo galimybes, ir neabejotinai teigiamai vertiname įtraukias, įvairias ir atviras švietimo sistemas“, – sako Britų tarybos vadovė Ona Marija Vyšniauskaitė.
VDU mokslininkų bendruomenei nėra svetima daugiakalbystė, šioje srityje vykdomi moksliniai tyrimai, projektai, vykdomos studijos, rengiami kelių užsienio kalbų mokytojai. Konferencijoje VDU Rektorius Juozas Augutis pažymėjo daugiakalbystės svarbą globaliame pasaulyje, daugiakalbio mokytojo vaidmenį mūsų šalies mokykloje.
Tarptautinėje konferencijoje vyko focus grupių diskusijos „Galimi švietimo pokyčiai daugiakultūrėse klasėse“, kur Lietuvos mokslininkai, švietimo ekspertai, mokytojai ne tik diskutavo, bet ir parengė praktines rekomendacijas būsimai naujai Lietuvos vyriausybei.
Tarptautinę konferenciją organizavo Britų taryba Lietuvoje, VDU kartu su Lenkijos institutu Vilniuje.