Sostinėje, VDU Švietimo akademijos patalpose, duris atvėrė modernus vaikų darželis

Šių metų rugsėjo mėnesį Vilniaus Naujamiesčio mikrorajone, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos naujose patalpose, įsikūrė vaikų darželis „Mažųjų akademija“. Prieš penkerius metus sostinėje atidarytas vaikų darželis savo ugdymo procesą vykdė kitose patalpose, tačiau šiais metais nuspręsta mažuosius ugdyti naujose, šiuolaikiškose, moderniose erdvėse, kurios įrengtos universitete.

Lapkričio 23 d. įvyko iškilminga šventė „Su pasaka aplink pasaulį“, kurioje oficialiai mažiesiems ugdytiniams pristatytos naujosios patalpos.

„Esame moderni ir novatoriška įstaiga, kurianti ugdymą, atitinkantį XXI amžiaus vaiko poreikius. Pasaulio naujovėmis paremtą bei į vaiką orientuotą ugdymą organizuoja kompetentingi pedagogai. Ugdymo kokybę darželyje ir įstaigos prestižą visuomenėje stiprina ryšiai su VDU Švietimo akademijos, mokytojų rengimo centro, akademine bendruomene. Bendradarbiaujama su įvairių studijų programų dėstytojais bei studentais, vaikai naujų patirčių įgyja iš nuolat pedagoginę praktiką atliekančių Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijų programos studentų. Tad darželio patalpos šiuolaikiškai įrengtos, saugios, spalvingos, atitinkančios higienos normas. Ugdymo ir ugdymosi aplinkoje yra pakankamai įvairių edukacinių priemonių, skatinančių aktyvią vaiko veiklą, jo smalsumą, kūrybiškumą, vaizduotę. Džiaugiamės, jog darželio erdvės ir įrengimas atliepia šių dienų interjero tendencijas, pavyzdžiui, įdiegta moderni rekuperacinė vėdinimo sistema, kuri, pasak mokslininkų, padeda mažinti įvairių virusų plitimą, kas šiuo metu yra labai aktualu. Vaikų džiaugsmui ir smagiam pasibuvimui lauke įrengta uždara, erdvi, apšviesta aplinka“, – sako vaikų darželio „Mažųjų akademija“ direktorė, edukologė Ieva Pažusienė.

Vaikai iš arti pamato universiteto erdves

Darželis veikia ir kaip universiteto praktinio mokymosi bazė. Pasak direktorės I. Pažusienės, reikalui esant, dėstytojai konsultuoja pedagogus bendraisiais ugdymo ir vaikų elgesio klausimais bei padeda spręsti konkrečių vaikų problemas. Taip pat dėstytojai, ugdymo krypties programų studentai atlieka įvairius edukologijos srities tyrimus, kurių rezultatai prisideda tobulinant ugdomąją veiklą. „Taip pat mūsų mažieji iš arti gali pamatyti universiteto auditorijas, pasinaudoti žaidimų, robotikos laboratorijomis, susipažinti su būsimais mokytojais ar moksleiviais, besidominčiais pedagogo profesija“, – teigia I. Pažusienė.

Teorines žinias išbando praktiškai

Darželyje pedagoginę praktiką atlieka Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos bakalauro programos studentai, didžioji dalis praktikantų lieka dirbti. Taip atsitiko ir pedagogei Gretai Kaziukonytei, pasak kurios, šiame darbe reikia turėti kantrybės, ryžto, noro bei mylėti vaikus. Šiuo metu ji studijuoja Švietimo vadybos magistrantūrą VDU, tad paskaitas derina su darbu. „Visuomet stengiuosi atiduoti visą save tiek darbui, tiek studijoms, tad pastebiu, kad dažnai nebeatrandu laiko sau, tačiau verta paminėti, kad vaikų šypsenos, rūpestis, meilė, šiluma, pokalbiai atperka viską“, – tvirtina Greta.

Dar viena Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos II kurso studentė Vestina Navickaitė pasiūlymo išbandyti save dirbant su vaikais sulaukė paskaitos metu.

„Dirbti šiame darželyje pradėjau vasarą, baigusi pirmą kursą. Planavau, kad tai bus darbas tik vasaros laikotarpiu, tačiau iki šiol esu nuostabaus kolektyvo dalimi, kurio dėka ir priėmiau sprendimą likti. Tai buvo teisingas žingsnis, nes paskaitų metu gautą teorinę medžiagą galiu išbandyti praktikoje, atliekant įvairias užduotis galiu pasinaudoti jau turimomis žiniomis, įgytomis darbe, kas leidžia užduotis atlikti tikslingiau bei kokybiškiau, taip pat kiekvieną dieną tenka susidurti su situacijomis, kurios nėra aprašytos teorinėje dalyje, kas leidžia tobulėti bei augti kaip pedagogui“, – sako V. Navickaitė.

 

Komandos subūrimas remiasi stebuklingąją „2P“ taisykle

Šiuo metu vaikų darželyje veikia trys grupės, ateityje planuojama įkurti ir ketvirtąją. I. Pažusienės teigimu, patirtis rodo, kad norint suburti sėkmingą pedagogų komandą, reikia vadovautis stebuklinga „2P“ taisykle. Kas tai yra? Pagarba ir pasitikėjimas vienas kitu. „Be abipusio pasitikėjimo, pagarbos – komandos nebus. Džiaugiamės, jog mūsų komandoje dirba šiuolaikiški ir naujos kartos pedagogai, mokantys bent vieną ar dvi užsienio kalbas, įvaldę šiuolaikines technologijas, nuolat augantys ir tobulėjantys tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Šiuo metu dalyvaujame tarptautiniame gerosios edukacinės patirties sklaidos projekte su Norvegijos vaikų lopšeliu-darželiu, nuolat bendradarbiaujame su „Erasmus+“ programos studentais“, – sako I. Pažusienė.