VDU Švietimo akademijos mokslininkai kuria įgūdžius lavinančius vidutinio ir didelio intensyvumo fizinio aktyvumo žaidimus bei pratimus

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos (ŠA) mokslininkai prof. dr. Marc Lochbaum ir doc. dr. Aušra Lisinskienė dalyvauja tarptautiniame projekte „Pagalba mokytojams skatinant vidutinio ir didelio intensyvumo vaikų fizinį aktyvumą“ (angl. “Supporting teachers to maximise enjoyable MVPA”), kurio tikslas gerinti paauglių sveikatą, sukuriant jiems skirtus šiuolaikiškus, įgūdžius lavinančius žaidimus.

Šie žaidimai skirti žaisti per fizinio ugdymo pamokas, sporto treniruotes ir/ar pertraukų metu. Mokslininkai teigia: „Sveikatai naudingi žaidimai turi būti bent vidutinio intensyvumo. Kadangi viršsvoris ir nutukimas kelia didelį susirūpinimą visame pasaulyje, tokio pobūdžio intervencijas reikėtų pradėti pakankamai ankstyvame vaikų amžiuje ir įtraukti kiek įmanoma daugiau vaikų. Tuo tikslu pasirinkta mokyklos aplinka. Į naujais įgūdžiais grindžiamą fizinio ugdymo mokymo programą įtraukiami žaidimai ir pratimai lavina įvairius įgūdžius būtinus ugdant pagrindinius judėjimo įgūdžius“.

Tarptautinio projekto eigoje įvairūs žaidimai ir pratimai bus apjungti į 10 minučių sesijas ir išbandyti vidutinio ir didelio intensyvumo fizinėse veikloje, kurios objektyviai stebimos Polar sensorių pagalba. Tokios sesijos padės fizinio ugdymo mokytojams ar treneriams lengviau planuoti pamoką ar treniruotę, skirtą konkrečiam įgūdžiui ugdyti, o taip pat užtikrins, kad vaikai judės reikiamu intensyvumu. Kuriant žaidimus mokytojai ir vaikai taip pat bus įtraukiame į žaidimų ir pratimų kūrimo procesą ir jų vertinimą. Vaikų vertinimas yra vienas iš žaidimo pasirinkimo aspektų. Vaikai įsitrauks tik tuo atveju, jeigu jiems bus smagu ir žaidimas suteiks džiaugsmą (Joy) ir užtikrins pakankamą fizinį aktyvumą (MVPA). „Mes siekiame sukurti tokius žaidimus ir pratimus, kurie vaikams patiks ir padidins jų aktyvumą pamokoje“, – teigia mokslininkai.

Žaidimai ir pratimai bus pateikti video bei metodinės rekomendacijos formatu. Toks formatas pasirinktas siekiant pagelbėti fizinio ugdymo mokytojams ir treneriams pasiekti žaidimo video ir žaidimo metodinę medžiagą ir naudotis pamokos ar treniruotės metu. Žaidimų Video ir metodinės priemonės bus sukurtos akcentuojant fizinio aktyvumo svarbą vaikų ir jaunuolių sveikatai.

Šiame projekte kartu su Vytauto Didžiojo universitetu, partneriai yra ir Vilniaus Universitetas, Tartu universitetas, Liublianos universitetas iš Slovėnijos ir Sporto ir sveikatos mokslų tyrimo centras LIKES iš Suomijos. Projektas „Supporting teachers to maximise enjoyable MVPA” prasidėjo 2021 metų spalį ir tęsis iki 2022 metų liepos.

Šį projektą remia Europos Komisija per Erasmus+ Strategines partnerystes bendrojo ugdymo srityje.